"Księga eliksirów" - Michael Furie

 


Data wydania: 09.03.2022
Tytuł oryginału: The Witch’s Book of Potions
Tłumacz: Ischim Odorowicz-Śliwa
ISBN: 978-83-6713-700-3
Wymiary: 145 x 205 mm
Strony: 256
Cena: 42,90



Sporo książek o ezoteryce i parapsychologii już się w życiu naczytałam, bowiem były w moim domu obecne praktycznie od zawsze. Pasję do tych tematów odkąd tylko pamiętam dzieliłam z moją mamą, więc to też jej zawdzięczam wtajemniczenie mnie w pewne sprawy. Runy, Tarot, magia świec czy kryształów, a w końcu również i ziół oraz naparów. I choć jest to ścieżka, którą się idzie całe życie i przez cały ten czas człowiek uczy się czegoś nowego, tak niestety głównie uczy się już w praktyce, bowiem większość książek dostępnych na rynku okazuje się być niewystarczająca. Co jakiś czas sprawdzam jednak wybrane tytuły z tej tematyki i tym razem padło na Księgę eliksirów zamówioną z księgarni internetowej Tania Książka!

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona podejściem do tematu magii, jakie zaprezentował autor. Choć tak naprawdę większość tej książki stanowią przepisy i receptury na różne napary, to mimo wszystko już w słowach wstępu czy też w krótkich wtrąceniach między rozdziałami, można zauważyć, że mamy do czynienia z bardzo rozsądnym człowiekiem. Jego słowa całkowicie do mnie trafiały, bo wychodzi na to, że magię traktujemy w bardzo podobny sposób – dlatego właśnie jego wypowiedzi były dla mnie bardzo spójne, rzetelne i konkretne. Nie rozwodził się specjalnie na temat tego, jak działa magia, bo też nie taki był zamysł tej książki – dał proste wskazówki i informacje, które każdy, kto tylko będzie miał ochotę, może zgłębiać dalej. Furie stawia na praktykę i wydaje mi się, że wchodzi nieco z założenia, że odbiorcami tej książki będą osoby, które już co nieco wiedzą.

Jak już wyżej wspomniałam, większą część książki stanowią receptury – proste i przyjemne w wykonaniu, natomiast jak wypadają smakowo, tego jeszcze nie wiem. Jednak niesamowicie podobało mi się to, że poza takimi typowymi aspektami jak zdrowie, miłość, pieniądze czy szczęście, autor postanowił dam nać coś więcej. Zaprezentował eliksiry dostosowane do każdego znaku Zodiaku
– co oczywiście nie oznacza, że mogą je pić tylko osoby spod tego konkretnego Znaku. Może po nie sięgnąć każdy, kto chciałby w sobie wzbudzić pewne konkretne cechy, które charakteryzują akurat dany Zodiak. Znajdziemy tutaj również receptury na napoje wspomagające wróżenie, czy też związane z energią planet i żywiołów.

W moim odczuciu zaprezentowana tutaj wiedza jest bardzo przystępna, a wszelkie receptury dosyć proste do wykonania. Największy problem, jaki zazwyczaj spotykam w tego typu książkach, to problem z dostępnością pewnych składników – wiecie, zazwyczaj autorzy piszą raczej tego typu rzeczy w zgodzie z realiami swojego kraju, otoczenia i mogą po prostu nie wiedzieć, że gdzieś indziej dany produkt może być niedostępny lub trudny do znalezienia. W tym przypadku wydaje mi się jednak, że z żadnym z nich nie powinno być problemu. Są dosyć powszechne i dobrze nam wszystkim znane.

Księga eliksirów to naprawdę bardzo dobra pozycja, po którą można sięgnąć w każdej chwili, gdy akurat uznacie, że potrzebujecie przyrządzić jakiś konkretny napar. To jak taka książka kucharska każdej czarownicy, jak typowa księga zaklęć. Mamy recepturę, mamy sposób przygotowania, mamy zastosowanie – nic tylko działać i korzystać!



Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...