"Duchowość ciała" - Alexander Lowen



Data wydania: 15.04.2020
Tytuł oryginału: The Spirituality of the Body
Tłumacz: Stefan Sikora
ISBN: 978-83-8143-345-7
Wymiary: 139 x 209 mm
Strony: 230
Cena: 34,99



O Alexandrze Lowenie usłyszałam po raz pierwszy w momencie, gdy moja przyjaciółka stwierdziła, że chce mieć w swoich zbiorach wszystkie jego książki. A że akurat zbliżały się jej urodziny, to stwierdziłam, że idealnie będzie jej jakąś jego publikację sprezentować. Jednak czy w najpowszechniejszą wyszukiwarkę internetową na świecie wpisałam jego nazwisko i zapoznałam się z podejmowaną w jego dziełach tematyką, to nie byłam pewna, czy na pewno o tego Lowena jej chodziło… Ale zaryzykowałam i okazało się, że tak! Że nie ma innego Lowena. Potem zdawała mi na bieżąco relację z czytania tej lektury, a ja w końcu stwierdziłam, że może sama spróbuję zapoznać się z jego twórczością?

Nie wiedziałam jednak, po którą z jego książek powinnam sięgnąć w pierwszej kolejności. Jednak jakieś zrządzenie losu najwyraźniej postanowiło tutaj zadziałać i pojawiła się okazja do zapoznania się z Duchowością ciała. Nie jest to jego najnowsza książka, ale wydawnictwo od jakiegoś czasu wznawia pewne publikacje w nowej szacie graficznej, a nie ukrywam, że w sumie właśnie ten tytuł i tak wydaje mi się być najbliższy ze wszystkich pozostałych. Jako osoba, która od dawna interesuje się bioenergetykę czy rozwojem duchowym, sama się nieco dziwie, że nie natrafiłam wcześniej na tego autora – ale wiecie jak to jest, jak już ktoś zdobędzie pewien zasób wiedzy, to stawia potem na praktykę, nie teorię.

I tak oto Duchowość ciała okazała się być lekturą przyjemną i ciekawą, aczkolwiek nie znalazłam w niej nic, czego do tej pory bym nie wiedziała. Owszem, dobrze się ją czytało, doceniam wkład i zaangażowanie Lowena, bo to po prostu się czuje, że napisał to człowiek obeznany w temacie, pasjonat i ktoś, kto jest pewien swojej wartości. Jednak w moim życiu pojawiło się już wiele podobnych lektur, może nawet doświadczeń, dlatego prezentowane przez niego informacje były dla mnie raczej czymś oczywistym. Jestem jednak przekonana, że znajdzie się spore grono odbiorców, które poczuje pewną fascynację prezentowaną tutaj tematyką.

Lowen w bardzo przystępny i obrazowy sposób opisuje pojęcie duchowości i ludzkiej gracji czy energii. Myślę, że każdy z was potrafi sobie wyobrazić postawę człowieka szczęśliwego i pewnego siebie oraz postawę człowieka zagubionego, depresyjnego. Jest różnica, prawda? I wynika ona chociażby z zaburzeń energii czy utraty owej gracji! Niejednokrotnie pojawiają się tutaj informacje o energii życiowej, uziemieniu, typowej duchowości, dynamice ciała. Coś, z czym od dawna jestem zapoznana, ale doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że istnieje sporo osób, które jakoś nie potrafią połączyć tych elementów z ciałem fizycznym. I wtedy właśnie z pomocą przychodzi Lowen!

Ta książka to nie tylko czysta wiedza na temat wyżej wymienionych aspektów, ale też zaprezentowanie wielu przykładów, z którymi autor miał okazję się zapoznać. Jest on założycielem Międzynarodowego Instytutu Analizy Bioenergetycznej, pracuje jako psychoterapeuta, więc pomaga na co dzień ludziom z różnego rodzaju zaburzeniami. I właśnie część historii postanowił tutaj przytoczyć, aby dać czytelnikom pewien obraz potencjalnych zaburzeń i nadzieję na to, że ze wszystkim można sobie poradzić. Co więcej, można w tej książce znaleźć dobrze opisane i proste do wykonania ćwiczenia, które z pewnością sprawdzą się przy danym problemie.

Zdecydowanie była to ciekawa lektura i jestem pewna, że może ona pomóc wielu ludziom. Może się sprawdzić u tych, którzy nieco się zagubili i szukają powrotu na dobrą ścieżkę, ale być może też zaciekawi potencjalnych psychoterapeutów lub osoby interesujące się tego typu tematyką? Na pewno!  

Za książkę dziękuję wydawcy.

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...