"Moc kryształów" - Kiera Fogg



Data wydania: 14.09.2018
Tytuł oryginału: Cristal Gridwork
Tłumacz: Katarzyna Dumińska
ISBN: 978-83-6607-443-9
Wymiary: 206 x 235 mm
Strony: 128
Cena: 34,90



W mojej domowej biblioteczce z pewnością znajdziecie sporo książek na temat kamieni szlachetnych. O tym, jak je rozpoznać, jak z nimi ewentualnie pracować, jakie mają zastosowania. Nie ukrywam, że siedzę w tej tematyce od dziecka – od momentu, gdy mama podarowała mi malachit, kwarc różowy i tygrysie oko. Miałam z pewnością mniej niż 10 lat, a już wtedy poczułam z minerałami dziwną więź i wiedziałam, że będą w moim życiu stałym elementem. Nie pomyliłam się. Praktycznie w każdym pomieszczeniu mojego mieszkania znajdziecie jakiś minerał. Ba! Znajdziecie go nawet na mojej szyi.

To jest piękna tematyka, a zbieranie i otaczanie się kamieniami szlachetnymi jest naprawdę interesującym hobby. Kształty, formy i kolory, jakie minerały potrafią przybierać, są niesamowite. Przynajmniej raz w roku wybieram się na giełdę kamieni, aby „uzupełnić zapasy”, czy też nacieszyć oko. I nie ukrywam, że faktycznie wierzę w drzemiącą w nich moc. Uwielbiam mieć je w swoim otoczeniu, uwielbiam je mieć na sobie – czy to w formie bransoletki, wisiorka czy pierścienia. Nieodłączny element mojej osobowości. I biorąc pod uwagę ile już książek o nich przeczytałam, sądziłam, że nic więcej mnie nie zaskoczy. A jednak!



Książka Kiery Fogg znacznie różni się od tych publikacji, z którymi miałam okazję się zaznajomić. Nie jest to kolejny spis powszechnych minerałów i charakterystyka każdego z nich, ale typowy podręcznik na temat tego, jak z tymi kamieniami pracować. Zdecydowanie dobry dla osób, które już co nieco wiedzą o energii kryształów, ale sprawdzi się też w przypadku osób początkujących – które nie bardzo wiedzą, co i jak. Osoby zaawansowane mogą spróbować czegoś być może nowego, podczas gdy osoby raczkujące otrzymają właściwie gotowy przepis na to, jak działać.

Autorka zaprezentowała niesamowitą metodę tworzenia siatek i układów z kamieni, krótko i przejrzyście wyjaśniła, na jakiej zasadzie się je tworzy i aktywuje, a także ile czasu powinny one spoczywać w naszym otoczeniu. To nie tylko „magia”, to także ładny element dekoracyjny – łączymy przyjemne z pożytecznym. Kryształy wyglądają przepięknie i niosą ze sobą wspaniałą atmosferę i energię. Co ważne – zaprezentowane przez Fogg zasady są banalnie proste! Z tym, co autorka oferuje, poradzi sobie każdy, a przy tym będzie się naprawdę świetnie bawił i nacieszy oko pięknem minerałów, a także kilku dodatków, które mogą się w układzie znaleźć.



Książka ma bardzo przejrzysty i w pełni zrozumiały układ. Szybki wstęp, podział kamieni na główne grupy, zgodnie z ich zastosowaniem, piękne grafiki i zdjęcia, wyjaśnienie zastosowania układów geometrycznych, a także 30 w pełni ukształtowanych siatek – każdy opis opatrzony jest pięknym zdjęciem, które można po prostu „skopiować” podczas układania swojej kompozycji albo ewentualnie dodać coś od siebie – aby nadać jej odpowiednią, osobistą energię. To naprawdę świetna publikacja, która mnie niesamowicie zaskoczyła. Z takim podejściem do pracy z kamieniami się jeszcze nie spotkałam!

Zdecydowanie nie mogę napisać złego słowa o tej książce. Fakt, nie znajdziecie tutaj obszernych opisów poszczególnych minerałów czy kryształów, ale też nie taki był zamiar autorki. Na rynku można znaleźć całe mnóstwo informacji na ten temat, a tutaj otrzymujemy coś oryginalnego. Fakt, warto sobie połączyć tę lekturę z jakimś dziełem, które szczegółowo opisuje poszczególne kamienie, ale jeżeli szukacie „gotowca”, to tutaj również go znajdziecie. To książka dobra zarówno dla osób mocno osadzonych w tej tematyce, jak i dla tych, co wiecznie żyją w biegu, ale chciałyby jednak wprowadzić jakiś energetyczny element do swojego otoczenia. Polecam!

Za egzemplarz dziękuję wydawcy.

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...