"Kwantowy świat" - dr Amit Goswami



Data wydania: 12.06.2019
Tytuł oryginału: The Everything Answer Book: How Quantum Science Explains Love, Death, and the Meaning of Life
Tłumacz: Maciej Lorenc
ISBN: 978-83-66234-00-0
Wymiary: 135 x 205 mm
Strony: 320
Cena: 39,90



Teoria kwantowa wciąż wzbudza w wielu ludziach strach – nie dlatego, że wiąże się z czymś przerażającym, co potem nawiedza nas w snach. Wynika to z tego, że po prostu fizyka nigdy nie należała do najprostszych i najbardziej lubianych dziedzin naukowych. Szczerze? Chyba nie mam w swoim otoczeniu nikogo, poza rodzicami, kto śmiało mógłby stwierdzić, że to fascynująca i ogromnie ciekawa dziedzina. Albo inaczej – może z tym akurat by się zgodzili, ale na pewno dodaliby coś w stylu: „Ale to nie dla mnie”. Ja od zawsze miałam umysł ścisły, dlatego nawet fizyka mi nie straszna! Choć najbliżej mi jednak do biologii… Ale czyż to wszystko nie łączy się ze sobą w piękną całość?

Doktor Amit Goswami udowadnia, że fizyka kwantowa może być łatwa i przyjemna. Nie sądziłam, że kiedykolwiek to napiszę, ale naprawdę po lekturze jego książki stwierdzam, że zaprezentował on tę tematykę w naprawdę najbardziej możliwie przystępny sposób. Zawsze wychodziłam z założenia, że tak czy siak ta dziedzina zawsze będzie nieco skomplikowana i trzeba się nieco natrudzić, aby odpowiednio zrozumieć to, co można znaleźć w wielu publikacjach. Nie okłamujmy się – to nie jest zwykła opowiastka na dobranoc, ale konkretna nauka. I chociaż mam już za sobą wiele dzieł na jej temat, to śmiało mogę napisać, że ta od Goswamiego jest naprawdę bardzo przyjazna dla potencjalnego czytelnika.



Wynika to nie tylko ze swoistej prostoty językowej stosowanej przez autora (bardzo przyjemny styl, taki „ludzki”), ale również z tego, że stara się on wyjaśnić każdy poruszany aspekt w najbardziej łopatologiczny sposób. I trzeba przyznać, że naprawdę świetnie mu to wychodzi. Nie skupia się on tak naprawdę na wymyślnych teoriach czy takim typowym zagłębianiu się w wiedzę czysto fizyczną, ale zdecydowanie w bardzo umiejętny sposób łączy tę dziedzinę z rzeczami takimi jak nasza świadomość, jaźń, kreatywność, wolna wola, a nawet reinkarnacja. Przyznaję, że otrzymałam w tej książce idealne połączenie tego, co mnie od lat interesuje, napisane w sposób bardzo przejrzysty, ale też konkretny, bez zbędnego owijania w bawełnę.

Swego czasu miałam okazję czytać inną publikację tego autora, mianowicie Lekarza kwantowego. Pamiętam, że wywarła na mnie równie pozytywne wrażenie, co Kwantowy świat. Domyślam się jednak, że znajdą się też tacy czytelnicy, którzy poczuję lekkie zdegustowanie jego twórczością – niejednokrotnie spotkałam na swojej życiowej drodze osoby pasjonujące się nauką, a jednak całkowicie negujące to, co prezentuje autor – łączenie tego z rzeczami takimi jak reinkarnacja, świadome śnienie, dusza, reinkarnacja. Nie do końca byłam w stanie zrozumieć ich stanowisko, gdyż ja widzę w tym wszystkim powiązanie i przepadam za tekstami, które opisują te aspekty. Ale wiadomo – każdy ma inne podejście do życia, jedni przyjmują coś do świadomości bardziej, inni mniej, a jeszcze inni w ogóle.



Mimo wszystko wydaje mi się, że to może być całkiem dobra pozycja „na start” – jeżeli ktoś chciałby spróbować zapoznać się ze światem kwantów, ale boi się skomplikowanych wykładów fizycznych, to dr Amit Goswami może go delikatnie wprowadzić w tę fascynującą tematykę. Jeżeli masz otwarty umysł, potrafisz wybiórczo analizować fakty, nie bierzesz wszystkiego do siebie, a po prostu czerpiesz ze wszystkiego inspiracje i złote myśli, które następnie obrabiasz po swojemu… To śmiało – Kwantowy świat z pewnością cię nie zawiedzie.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawcy.

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...