"Stranger Things. Po drugiej stronie (komiks)"



Data wydania: 15.05.2019
Tytuł oryginału: Stranger Things Volume 1: The Other Side
Tłumacz: Donata Olejnik
ISBN: 978-83-271-5936-6
Wymiary: 170 x 260 mm
Strony: 96
Cena: 49,90



Chociaż pamiętam, że do serialu Stranger Things podchodziłam dosyć sceptycznie – przede wszystkim ze względu na młody wiek bohaterów – to jednak szybko dałam się porwać mrocznemu miasteczku Hawkins. Od dzieciaka uwielbiam motyw zjawisk nadprzyrodzonych, a ten serial nim po prostu emanuje – istnienie Drugiej Strony, dziwaczne potwory, tajne laboratorium, eksperymenty medyczne, nadnaturalne zdolności – no mają mnie! Przepadłam. Serial naprawdę wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie, dlatego teraz sięgam też po każdą możliwą książkę, która się z nim wiąże. Nie mogłam też przejść obojętnie obok komiksu.

Jeżeli oglądaliście serial to wiecie, że jeden z głównych bohaterów przepadł w pierwszym sezonie i jednym z głównych motywów była kwestia odnalezienia go. Co się działo z Willem podczas jego nieobecności? Gdzie był? Doskonale wiemy, że po Drugiej Stronie. Ale jak mały chłopiec, prawdopodobnie najbardziej niewinny nieporadny z całej drużyny, poradził sobie w obcym miejscu? Miejscu strasznym, niebezpiecznym, przerażającym, gdzie po piętach deptał mu demogorgon? W tym komiksie napisanym przez Jody Houser znajdziecie pewne odpowiedzi, chociaż właściwie uważam, że serial i tak sporo wyjaśnił.



Sama historia nie była dla mnie wyjątkowo zaskakująca, bo jednak po dwóch sezonach serialu byłam w stanie sobie wszystko w głowie poukładać – dobrze poznaliśmy tam Drugą Stronę, potwory, część zasad. Wiedziałam mniej więcej, co się działo z Willem i co go spotkało, dlatego mimo wszystko wydarzenia z komiksu nie były dla mnie czymś nowym – właściwie można tutaj znaleźć też kilka scen prosto z serialu, ale nie jest to wada tej publikacji. To właściwie taka dodatkowa gratka dla wszystkich fanów – przyjemne przypomnienie graficzne. Bo grafika jest naprawdę piękna! Stefan Martino wyrysował wszystko na najwyższym poziomie – nie można było zrobić tego lepiej. Pod tym względem jest znakomicie, naprawdę.

Akcja rozgrywa się przede wszystkim po Drugiej Stronie, więc nie brakuje tutaj mroku i dziwacznych rzeczy, które oplatają wszystko, co się tam znajduje. Nie brakuje potworów, tajemniczego klimatu, dobrej kolorystyki. Przyjemną kwestią było zaprezentowanie wyobraźni Willa, która prawdopodobnie pozwoliła mu tam przetrwać. Will i jego przyjaciele byli fanami gier RPG, gdzie mieli okazję wcielać się w różne postacie i rozwiązywać zagadki, pokonywać przeszkody. Dlatego mędrzec Will chwilami traktował pobyt po Drugiej Stronie jak jedną z rozgrywek i nie brakuje tutaj scen przypominających tę grę.



Ogółem jest to przyjemna powieść graficzna, chociaż nie wnosi zbyt wiele nowego. To taka częściowa powtórka, w nieco innej formie niż serial. Osoby, które oglądały Stranger Things nie znajdą tutaj nic zaskakującego, ale jednak jeżeli jesteście fanami tej produkcji to na pewno będziecie chcieli mieć ten komiks na półce i zachwycicie się sposobem jego wydania i grafiką. Osoby, które nie oglądały… nie czytajcie tego zanim nie nadrobicie Netflixa. Zaspoilerujecie sobie cały sezon J

Za egzemplarz dziękuję wydawcy.

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...