"Ukryta łowczyni" - Danielle L. Jensen

 
 
 
Data wydania: 20.07.2015
Tytuł oryginału: Hidden Huntress
Tłumacz: Anna Studniarek
ISBN: 978-83-65534-09-5
Wymiary: 125 x 195 mm
Strony: 512
 Cena: 36,90 zł
Seria:  Trylogia klątwy #3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
„Ukryta łowczyni” to drugim tom „Porwanej pieśniarki”, książki, która naprawdę mnie oczarowała. Autorka zaprezentowała w niej piękną historię, być może nieco oklepaną, ale jednak potrafiła przedstawić ją w bajkowy sposób. Przyznaję, że z utęsknieniem wyczekiwałam drugiego tomu i w końcu się doczekałam! Nie było to na szczęście zbyt długi okres czasu, więc z łatwością mogłam powrócić do świata stworzonego przez Danielle Jensen, doskonale pamiętając, co wydarzyło się w pierwszej części.

Cecile udało się uciec z krainy trolli, ale i poza nią nie jest bezpieczna. Bezwzględny władca Trollus ma swoich szpiegów wszędzie i bacznie obserwuje poczynania Cecile, która bardzo szybko staje się ponownie ofiarą jego manipulacji. Jedyny troll, który mógłby mu stawić czoła, Tristan, został oskarżony o zdradę i uwięziony. Cecile z kolei musi pogodzić swoje nowe życie pieśniarki z obietnicą złożoną królowi Trollus. Każdego wieczora spełnia marzenie jej matki i występuje na scenie, aby stać się jej godną następczynią. Dniami zaś poszukuje tajemniczej wiedźmy, która rzuciła klątwę na krainę trolli. Niestety, nie ona pierwsza próbuje znaleźć jakikolwiek ślad Anushki. Będzie musiała sięgnąć po najmroczniejszą magię, aby wywiązać się ze swoich zobowiązań.

O ile pierwszy tom w dużej mierze skupiał się na romansie Cecile i księcia trolli, tak w przypadku „Ukrytej łowczyni” pierwsze skrzypce przejęły inne wątki. Na pierwszy plan wysuwa się intryga króla oraz obietnica złożona mu przez główną bohaterkę. Cecile zrobi wszystko, aby odnaleźć Anushkę, co wcale nie jest łatwym zadaniem. Widać, że dziewczyna nie raz waha się przed zrobieniem pewnych rzeczy, zwłaszcza jeżeli są one związane z zabójczą magią, ale doskonale zdaje sobie sprawę z konsekwencji, które się pojawią, gdy nie wykona swojego zadania. Dlatego przekracza granice swojej wytrzymałości i przechodzi samą siebie – zdecydowanie jej upór zasługuje na uznanie, chociaż muszę przyznać, że w tej dziewczynie nadal brakuje mi porządnego ognia i werwy. Trochę ciężko mi to przyznać, ale wypada nieco blado, mimo że powinna być chodzącą burzą.

Danielle Jensen bardzo dobrze poradziła sobie z płynnym przejściem z jednego motywu w kolejny. Owszem, romans Cecile i Tristana nadal ma spore znaczenie, ale jednak zszedł na nieco dalszy plan i tym razem stanowi tylko dopełnienie historii. Trzeba przyznać, że jest to całkiem dobry zabieg, bowiem wydaje mi się, że nie każdy czytelnik zdzierżyłby kolejne miłosne schadzki tej dwójki. Nie mam tutaj na myśli tego, że ich związek jest infantylny i żałosny, bowiem nic takiego nigdy nie przyszło mi nawet do głowy, ale wiadomo jak to jest – czytelnik pragnie czegoś więcej! Porywającej fabuły i wartkiej akcji, intrygi, spisku, tajemnicy – i trzeba przyznać, że „Ukryta łowczyni” mu to zapewnia w nawet zadowalającym stopniu. Z ciekawością i zainteresowaniem śledziłam poczynania głównej bohaterki i przyznaję, że autorce chwilami udało mi się zaskoczyć. Być może pewne elementy były w pewnym stopniu przewidywalne, ale nie do końca rozwikłałam tajemnicę pochodzenia i tożsamości Anushki.

Na uwagę zdecydowanie zasługuje również styl autorki. Książka jest napisana bardzo dobrym językiem, pozbawionym banalności. Mimo że Cecile nadal jest nastolatką, to wypowiada się w sposób dojrzały, podobnie jak pozostali bohaterowie. Cała historia nadal posiada taką baśniową otoczkę, ale mimo wszystko nie brakuje jej też powagi i głębi. Danielle Jensen bardzo dobrze kreuje swoje postaci sprawiając, że otrzymujemy gamę różnobarwnych bohaterów, z których każdy ma swoją rolę do odegrania w tej opowieści. Jedni zyskują naszą sympatię, inni nie, ale na tym właśnie polega urok takich książek. Szkoda tylko, że historia Cecile nie poruszyłaby mnie aż tak bardzo, jakbym tego chciała. Wydaje mi się, że pierwszy tom bardziej mnie pochłonął.

„Ukryta łowczyni” to dobra kontynuacja „Porwanej pieśniarki”, w której otrzymujemy nieco inne motywy niż w pierwszej części. Widać, że autorka miała ciekawy pomysł i obrała nieco inny kierunek rozwoju niż sam romans, co zdecydowanie wyszło tej powieści na plus. Jednakże uważam, że „Porwana pieśniarka” jest bardziej emocjonująca niż jej następczyni, choć obie powieści czytałam z podobnym zainteresowaniem. Mimo pewnych niedociągnięć, na które z łatwością można przymknąć oko i które nie przeszkadzają w lekturze, jest to godna uwagi historia, która potrafi zapewnić dobrą rozrywkę na kilka godzin. Jednym spodoba się bardziej, innym mniej, ale zdecydowanie jest to dobra seria, z którą warto się zapoznać. Poza tym ma przepiękne okładki, a szata graficzna trzeciego tomu jest po prostu cudowna! I przyznaję, że z wielką przyjemnością sięgnę po zakończenie tej trylogii.


Za egzemplarz serdecznie dziękuję:

www.galeriaksiazki.pl

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...