Czego pragnę w maju? - zapowiedzi

O rany, rzecz niesłychana. Pierwszy post z tej serii, ale stwierdziłam, że tego typu posty ułatwią moje czytelnicze życie :D Potem idzie sobie człowiek do księgarni i myśli: "Kupię sobie jakąś książkę, było tyle fajnych zapowiedzi..."... i co? I NIC! Bo zapominam co i jak :D



Serafina, córka Isabelli, Królowej Miromary była wychowywana z jednym zamysłem. Pewnego dnia ma stanąć na czele najstarszej cywilizacji świata syren, czego świadomość jest dla niej ciężarem.

W przeddzień ceremonii Dokimi, mającej na celu ustalenie, czy syrena jest godna korony, Serafinę męczy w nocy dziwny sen ostrzegający ją przed powrotem źródła pradawnego zła. Następnego dnia zapomina o koszmarze, ćwiczy śpiew i z entuzjazmem wita swą najlepszą przyjaciółkę Neelę.

Ceremonię Dokimi, stanowiącą olśniewający pokaz potęgi i wielkości królestwa, przerywa dramatyczne wydarzenie: strzała zabójcy przeszywa Isabellę. Królestwo pogrąża się w chaosie i sprawdzają się najmroczniejsze obawy Serafiny. Teraz Serafina i Neela muszą wyruszyć na misję odnalezienia zleceniodawcy morderstwa i muszą zrobić wszystko, by nie dopuścić do wybuchu wojny między krainami. Podróżując, napotkają inne bohaterskie syreny pochodzące z sześciu mórz. Postanawiają połączyć siły nierozerwalną więzią i jako siostry próbują rozwikłać intrygę, która zagraża istnieniu całego podwodnego świata.

Dobra, mam trochę obawy przed tą książką, ale jest w niej coś, co mnie przyciąga. Czego się boję? Że to będzie kolejna nijaka opowiastka dla młodzieży, ale zobaczymy... 


Pierwsza część porywającego galaktycznego cyklu inspirowanego astrologią.

Świat stanął na krawędzi chaosu: galaktykę Zodiaku i jej Dwanaście Domów nawiedza seria zaburzeń pogodowych, niosących śmierć i zniszczenie.
Rho, 16-letnia mieszkanka konstelacji Raka, ma przed sobą najtrudniejsze zadanie. Musi przekonać nieświadomych Strażników pozostałych jedenastu domów, że zaburzenia mogą być związane z powrotem Ochusa, mitycznego założyciela Trzynastego Domu. Tylko, kto uwierzy nowej Strażniczce Domu Raka?

Wyścig z przeznaczeniem trwa…



No! W końcu coś z astrologią :D Z tą książką wiążę naprawdę spore nadzieje...

 
Pierwsza z czterech powieści autorki bestsellerowej powieści dla młodzieży – Cassandry Clare.

Dwunastoletni Callum mieszka ze swoim ojcem, który niegdyś był magiem, lecz po śmierci żony zrezygnował z czarów i postanowił wychować swojego syna jak zwykłego chłopca, ignorując budzące się w nim magiczne zdolności. Kiedy Call zostaje wezwany na obowiązkowy egzamin do Magisterium – szkoły magii, Alastair przekonuje syna, że ten powinien za wszelką cenę uniknąć rekrutacji, by nie mieć żadnych związków z niebezpiecznym magicznym światem. Pomimo katastrofalnego przebiegu egzaminu Callum zostaje przyjęty do Magisterium i zostaje uczniem Mistrza Rufusa.




Przeraża mnie trochę wiek głównego bohatera... No dobra, nie trochę, bardzo! Ale jednak fabuła brzmi naprawdę zachęcająco...


Dwie kobiety mają obsesję na punkcie najsłynniejszego amerykańskiego mordercy, Teda Bundy’ego. Jedna jest policjantką, której siostra mogła paść jego ofiarą. Druga to obłąkana fanka, która korespondowała z nim, gdy siedział w więzieniu, i wychowała syna, żeby podjął jego dzieło. Żeby oczarowywał i wabił niewinne dziewczyny. Żeby porwał, zgwałcił i zabił więcej kobiet niż którykolwiek seryjny morderca w historii. I żeby wciągnął ogarniętą obsesją policjantkę w pułapkę tak chorą i szaloną jak sam Bundy.


Mam za sobą jedną książkę tego autora i bardzo miło wspominam, dlatego z chęcią zapoznam się z nowością! 






Literacki debiut Gillian Anderson

Przygodowa saga na miarę „Z archiwum X”

Pierwszy tom cyklu – „Nadchodzi ogień” – opisuje przygody Caitlin O’Hary, światowej sławy psychologa dziecięcego, która zajmuje się leczeniem traum, powstałych w wyniku wojen i klęsk żywiołowych. To silna kobieta i matka, ma mocny charakter i ugruntowaną pozycję zawodową, jednak całe jej doświadczenie i wiedza o świecie stają pod znakiem zapytania, gdy zaczyna pracować z młodą dziewczyną o wyjątkowych zaburzeniach. Próbując jej pomóc, Caitlin zaczyna dostrzegać, że za problemami dziewczyny kryją się o wiele potężniejsze siły niż te, które jest w stanie objąć ludzki umysł…



Ta okładka! Przyciąga niesamowicie! A fabuła też zapowiada się nieźle - tego jeszcze nie było.


 
Jest inna niż wszyscy.
Od kiedy pamięta, żyje podwójnie.
Co 24 godziny następuje przeskok z jednego życia do drugiego, z jednej tożsamości do drugiej, z bogatego Wellesley do skromnego Roxbury.
 
Wymarzone życie
Sabine z Wellesley ma wszystko, czego tylko pragnie. Imponujące przyjaciółki, drogie ciuchy, rewelacyjne stopnie w szkole i chłopaka, którego wszyscy jej zazdroszczą. Przyszłość wygląda różowo.
 
Wymarzona miłość
Sabine z Roxbury ma niezamożnych rodziców i wykolejonych przyjaciół – a kiedy jej tajemnica wychodzi na jaw, perspektywy jeszcze mocniej się zawężają. Lecz dzięki temu spotyka Ethana. Jest wspaniały, intrygujący, przyprawia o zawrót głowy.
Powieść Jessici Shrivington – pasjonująca, zabawna, skłaniająca do wzruszeń – to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy choć czasem myślą, że jedno ułożone życie zdecydowanie im nie wystarcza. Zobaczcie, co mogłoby się stać, gdyby wasz sen o podwójnej tożsamości nabrał rzeczywistych kształtów…
 
Tutaj też mam nadzieję, że będzie to jakiś powiew świeżości i oryginalności...
 
 
 Pierwszy tom nowej serii fantasy dla młodzieży. Dla fanów „Zwiadowców” i „Opowieści z Narnii”. 
 
Wszyscy w Moorvale wierzą w legendę, że odważny rycerz Tristan i sławny mag Vithric w czasie wielkiej wojny, lata temu pokonali zło uosobione przez Nethergrima, inaczej zwanego Otchłannym, Kołyskowym Złodziejem czy Klątwą Matek, który porywał i więził niewinne dzieci. Do dziś śpiewane są pieśni o Tristanie i Vithricu, a na cześć bohaterów organizuje się niezliczone święta i festiwale. Jednak znowu dzieje się coś złego. 
Znikają zwierzęta, pozostają po nich tylko kości. Zaczynają ginąć dzieci. Szepty zamieniają się w krzyk. Nethergrim powrócił!
Brat Edmunda jest jednym z zaginionych. Edmund wie, że musi coś zrobić, aby uratować jego życie. Ale co? Wraz z przyjaciółmi pokonuje swój starch i wyrusza do walki ze złem, którego mocy nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić.
 
A takie opowiastki też czasami lubię... :)
 
Wszystkie opisy i zdjęcia pochodzą z: bookgeek.pl oraz esensja.stopklatka.pl
 
No i jak Kochani? Widzicie coś dla siebie? Właściwie chciałabym tutaj dodać kilka innych pozycji, ale są to kontynuacje serii, w których mam zaległości, więc sobie darowałam.
Myślę nad wprowadzeniem na bloga postów ze stosikami, zapowiedziami, może jakieś jeszcze inne, bardziej osobiste... może listy top. Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie, bo czasu za dużo nie ma - magisterka sama się nie zrobi.
Ale, ale... może macie jakieś pomysły i chcielibyście u mnie widywać posty konkretnego typu? :)

Komentarze

  1. Wiele ciekawych książek przygotowuje nam nadchodzący miesiąc. Nie mogę się doczekać większości z nich, tak jak Ty. Patrząc przynajmniej po okładkach :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tej listy najbardziej mnie interesuje ,,Między życiem, a życiem"!

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Nethergrim. Księga 1" mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość z wymienionych przez ciebie pozycji jest na mojej liście do przeczytania. Jeśli chodzi o "Wielki błękit" to udało mi się go dorwać przedpremierowo w formie ebooka. Książka wciągnęła mnie od samego początku i jestem już w połowie, a zaczęłam czytać wczoraj wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
  5. OMÓJBOŻEOMÓJBOŻEOMÓJBOŻE! ZODIAK! TO JUŻ?!?!?! Okej, okej! Dziękuję za wiadomość, bo nie miałam pojęcia, że to już! Ależ jestem przeszczęśliwa! Kupuję w dniu premiery, nie widzę innej opcji. :D Za bardzo już się na tą książką emocjuję, żeby czekać dłużej niż to konieczne. :D
    Mnie w książce Clare odrzuca wszystko. No bo bez jaj! Wypisz wymaluj Harry Potter. Nie ma to jak wzbogacać się na pracy innych ludzi. Ale to nie pierwszy raz kiedy Clare "inspiruje" się Rowling.
    "Nethergrim" pierwszy raz widzę na oczy, ale o rany! Jaka piękna okładka! I jak ciekawie zapowiada się ta opowiastka! :) Mam duszę dziecka spragnionego bajek, więc halo! W tym wypadku też się nie powstrzymam. :)
    Dziękuję za ten post, bo oświeciłaś mnie, także... NO. DZIĘKUJĘ! :D
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  6. POWIEM TAK... mamy podobne zachcianki na maj :D :D
    Mój nr. 1 MUST HAVE na maj to "Zodiak" - o mamusiuuuuuuu :D i jeszcze "Między życiem a życiem" :D Teraz maj jest tak obfity w same cudowności!! Co to dopiero będzie w czerwcu!! :)

    Pozdrawiam,
    books-culture.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. "Między życiem a życiem" z chęcią bym przeczytała. Ile ciekawych nowości!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza pozycja wydaje mi się, co prawda, książką kierowaną do młodszych nastolatek niż ja, ale te syreny (uwielbiam motyw syren w sztuce) i tak przyciągają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Saga wody i ognia hmmm ciekawie brzmi:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest premier w tym miesiącu, oj jest :) Z prezentowanych przeczytałabym powieść "Zodiak" oraz "Próbę żelaza" bo to Clare :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niecierpliwie czekam na większość z tych książek :) jak na razie u siebie mam tylko jedną.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...