"Gdzie żyją demony?" - Frater U.D.



Parapsychologia to taka dziedzina wiedzy, w której im więcej się dowiadujemy tym mniej wiemy. Absurd, prawda? A jednak. Im głębiej wchodzisz w ową tematykę, im więcej faktów poznajesz i im bardziej zgłębiasz jej tajniki, tym bardziej zaczynasz zdawać sobie sprawę z tego, jaki ogrom informacji musisz jeszcze przyswoić i jak mało jeszcze wiesz. A pytania nasuwają się jedno za drugim…


Książka „Gdzie żyją demony?” jest właśnie odpowiedzią na wiele pytań, które nurtują zarówno tych początkujących ezoteryków, jak i tych nieco bardziej zaawansowanych. Autorem jest Frater UD∴, człowiek, który ma na swoim koncie już wiele publikacji magicznych, dla wielu ludzi autorytet, a i tłumacz książek legendarnego Aleistera Crowleya. Jednakże pojawia się tutaj ciekawa sprawa – to nie on odpowiada na nasze pytania. Osobą, która rozwiewa nasze wątpliwości jest jego alter ego – ciocia Klara. A nie ukrywajmy, że przekaz w stylu „pytanie-odpowiedź” jest jednym z najlepiej do nas docierających.


Powiem szczerze, że jest to naprawdę oryginalny pomysł, który zyskuje przychylność czytelnika. Ciocia Klara jest odbierana przez nas jako taka kochana, starsza Pani, która od razu częstuje nas herbatą i ciasteczkami, a przy okazji pomoże, przytuli i pogłaska po głowie. Jej odpowiedzi są krótkie, zwięzłe i na temat, ale nie brakuje w nich poczucia humoru. Nie ma rozwodzenia się nad owym tematem, bo nie taki był zamiar tej książki. Nie ma tłumaczenia od początku, czym jest magia, czym są tajne stowarzyszenia itp. Jest pytanie – jest odpowiedź, nic ponadto.


Jakiego rodzaju to są pytania? Różne, naprawdę różne. Poczynając od tych bardziej skomplikowanych, kończąc na tych trochę zabawnych, które jednak potrafią wzbudzić w człowieku ciekawość. Jedne są bardziej skomplikowane, drugie mniej, ale dobre odpowiedzi zyskujemy na wszystkie z nich. Styl cioci Klary jest przesympatyczny, daje nam jasny obraz tego, co chcemy wiedzieć, a i czyta się bardzo przyjemnie. Zarówno osoba początkująca, jak i ta bardziej zaawansowana znajdzie tutaj coś dla siebie, ponieważ trzeba mieć trochę wiedzy w owych tematach, aby mieć chociaż pojęcie, o czym w danym momencie ciocia Klara mówi.


Jest to pozycja, która należy raczej do tych lekkich z tego gatunku, co oczywiście nie oznacza, że jest prymitywna. Nie ma tutaj po prostu konkretów na temat wiedzy magicznej czy okultyzmu, ale prawda taka, że zyskujemy odpowiedzi, które naprawdę bywają nie raz nurtujące. Jeżeli szukacie podręcznika czy kompendium wiedzy, to ta pozycja Was nie zadowoli, ale jeżeli jesteście na tym etapie, gdzie stale nęcą Was różnorakie pytania, ta książka może być dla Was bardzo miłą lekturą. Ja osobiście dowiedziałam się paru nowych ciekawostek, za co jestem cioci wdzięczna, natomiast moje własne nurtujące mnie pytania sięgają już dużo dalej i odpowiedzi muszę szukać gdzie indziej. W każdym bądź razie książka jest pomysłowa i bardzo miło się ją czyta, tak więc polecam osobom zainteresowanym!

Za książkę serdecznie dziękuję wydawnictwu:

Komentarze

  1. Hmm... W sumie lubię książki z demonami w tle, więc może się skuszę;)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi być ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze się zastanowię, ale na razie sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie brzmi... Może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tytuł nakierował mnie na coś innego. Jednak nie jestem nią zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jest to "moja" książka, ale jeśli nadarzy się okazja, chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. W zasadzie tytuł jest intrygujący, jak i zapewne sama treść, jednak nie jestem w 100% do tej książki przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj przeczytałam tę książkę, i zgadzam się z Twoją oceną, to bardzo oryginalna i przyjemna pozycja, a ciotka Klara jest rewelacyjna :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. W obecnym momencie nie mam nastroju na takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno nie przeczytam. :D Uwielbiam książki fantasy, ale "naukowa" analiza zjawisk magicznych kompletnie mnie nie przekonuje. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka jak najbardziej dla mnie. Interesuje mnie taka tematyka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie klimaty, jednak książka mnie nie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamiast zaczytywać się w satanistach (jak Crowley) - polecam raczej sprawdzić chociażby "Leksykon współczesnych zagrożeń duchowych" Zwolińskiego (masa ciekawostek).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...