"Legalny doping" - Dorota Traczyk






Data wydania: 04.04.2018
ISBN: 978-83-271-2513-2
Wymiary: 165 x 240 mm
Strony: 200
 Cena: 39,90 zł









Być może nie jestem sportowcem wyczynowym, jednak zdecydowanie nie należę też do kanapowych leniwców. Aktywny i zdrowy tryb życia to coś, co jest ze mną już od lat. Na co dzień mam tyle zajęć, że ciągle się ruszam, a i zawsze znajduję chwilę na ulubioną aktywność. Najczęściej jest to joga, ale uwielbiam też hula-hoop (i to nie takie zwyczajne, tylko takie potężne), trening na orbitreku czy też rower albo rolki. A gdy człowiek już zaczyna mieć to poczucie, że ruch to zdrowie, to ma ochotę zacząć się również zdrowo odżywiać. No bo niby tak sobie myślisz… „W trakcie treningu spalę 500 kalorii, to zjem na kolację pizzę”. Ale po treningu okazuje się, że wcale już nie masz ochoty na tę pizzę i idziesz wszamać sałatkę. Magia!

Legalny doping.Naturalna dieta dla aktywnych to jeden z bardziej rozsądnych poradników dotyczących sportu i zdrowego odżywiania, jakie kiedykolwiek trzymałam w rękach. Wydaje mi się, że moje podejście do tego tematu jest bardzo podobne do tego, co ma do przekazania autorka, Dorota Traczyk. Przede wszystkim pojawia się tutaj kwestia słowa „dieta”. Często bywa mylona z odchudzaniem, a ludzie zazwyczaj postrzegają ją jako krótkotrwałą zmianę sposobu odżywiania. Ja natomiast postrzegam ją inaczej – jako długotrwałe przyzwyczajenie do danego pożywienia. Mogę napisać, że od lat jestem na diecie wegetariańskiej, ale sedno tkwi w czymś zupełnie innym. Autorka podkreśla, że krótkotrwałe zmiany nic nie dają – i z tym chyba zgodzi się każdy. Dlatego wszystkie „diety-cud” nigdy nie pomogą nam osiągnąć tego, czego pragniemy. Porzućmy zatem diety, zmieńmy sposób odżywiania na stałe!

Być może, gdy po raz pierwszy ujrzeliście tę książkę, to stwierdziliście, że składa się ona z samych przepisów kulinarnych. Błąd! Poważny błąd. Przepisy stanowią tylko jej część i to nie przeważającą. Być może niektórzy będą tym faktem zawiedzeni, ale mnie ogromnie spodobała się pozostała część tej publikacji. Choć znajduje się w niej podstawowa wiedza i raczej nie wyniosłam z niej nic nowego, to była napisana tak przyjemnym językiem, że ciężko było się od niej oderwać. Nie napiszę, że ugruntowałam swoją wiedzę, ale utwierdziłam się w tym, że jednak to, co robię w życiu, co oferuję swojemu ciału, ma sens. Nie dość, że potwierdza się to z kolejnym poradnikiem, to widzę sama po sobie. Spróbujcie wprowadzić do swojego życia pewne elementy z tej książki, a sami poczujecie różnicę.

Dzięki tej książce poznacie odpowiedź na pytanie, czemu diety odchudzające nie działają, jakie zmiany powinniście wprowadzić w swój styl życia, aby zacząć widzieć efekty w ciele – i nie chodzi tylko o spadek wagi czy wyrzeźbienie ciała, bowiem to rozciąga się dalej i wiąże się między innymi z dobrym samopoczuciem czy regenerującym snem. Poczytacie też o podstawowych zasadach diety dla osób aktywnych a także dowiecie się, jak taką dietę odpowiednio zbilansować. Nie zabraknie też informacji o pewnych dietach alternatywnych, które oczywiście nie są niczym złym pod warunkiem, że nauczymy się je odpowiednio wprowadzać do naszego życia. A same przepisy? Bywają dosyć oczywiste, ale nie brakuje też zaskakujących połączeń, jak na przykład jajecznica z mango i czekoladą! I uwaga łasuchy – jest też kilka zdrowych alternatyw słodyczy!

Jestem naprawdę zadowolona z przeczytania tej książki. Choć nie wniosła nic nowego do mojego życia – no, może poza kilkoma inspirującymi przepisami na śniadania czy obiady – to naprawdę doceniam to, w jaki sposób jest napisana. Doceniam racjonalne podejście autorki, którego w dzisiejszych czasach niestety wielu osobom brakuje. Popadają ze skrajności w skrajność, a Dorota Traczyk trzyma się zdrowego rozsądku i wie co robi. Przepięknie wydana pozycja, która powinna znaleźć się na półce każdego, kto ceni sobie zdrowy styl życia.

www.taniaksiazka.pl

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...