"Lepszy świat" - Marcus Sakey

https://www.rebis.com.pl/pl/book-lepszy-swiat-marcus-sakey,SCHB06351.html
 
 
 
Data wydania: 11.08.2016
Tytuł oryginału: A Better World
Tłumacz: Krochmal Anna, Kędzierski Robert
ISBN: 978-83-7818-695-3
Wymiary: 135 x 215 cm
Strony: 416
 Cena: 34,90 zł
Seria:  Obdarowani #2








Marcus Sakey jest nazywany mistrzem inteligentnej sensacji i ciężko się z tym określeniem nie zgodzić. Gdy jakiś czas temu zapoznałam się z jego książką „Niebezpieczny dar”, to byłam naprawdę pozytywnie zaskoczona, a co więcej, zafascynowana jego pomysłowością. Ten człowiek potrafi połączyć sensację z motywami iście paranormalnymi, a także z umiejętnie uknutym spiskiem, intrygą i wręcz czystą dystopią. Z ogromną przyjemnością sięgnęłam po kolejny tom „Niebezpiecznego daru”, czyli „Lepszy świat”. 

Obdarzeni zmieniają wszystko z dnia na dzień. Problem polega na  tym, że część z nich staje się terrorystami i rozpoczyna działania, które skutkują sparaliżowaniem miast. Sklepy są opróżnione, telefony alarmowe to czysta fikcja, a i są tacy, którzy potrafią spalić człowieka żywcem. Ot tak, w jednej chwili. Miasta te wyglądają, jakby nastąpiła w nich apokalipsa, a ludzie walczą z jej skutkami, co oczywiście nigdy nie jest łatwym zadaniem. Ameryka powoli zmierza ku domowej wojnie. Nick Cooper, jako jeden z obdarzonych, jest całkowicie przeciwny temu, co robią terroryści. Jako doradca prezydenta Stanów Zjednoczonych jest zmuszony do wzięcia udziału w kolejnej grze – nie raz pełnej zakłamania i niepewności, kto jest prawdziwym przyjacielem, a kto wrogiem. A wszystko w imię większego dobra… Ale dobro też bywa kwestią perspektywy.

Przede wszystkim muszę napisać o tym, jak bardzo się cieszę, że „Lepszy świat” nie ma nic do czynienia z klątwą drugiej części. Pierwszy tom tego cyklu naprawdę mi się spodobał i liczyłam na to, że tym razem będzie podobnie. A prawdopodobnie było jeszcze lepiej! Przeczytałam tę książkę jednym tchem i mogę śmiało stwierdzić, że to bardzo dobry kawał sensacji. Sensacji, która ma w sobie domieszki wielu innych gatunków, które autor w bardzo umiejętny i subtelny sposób ze sobą połączył. Styl Marcusa Sakeya niezwykle przypadł mi do gustu, co tylko potęguje moją pozytywną opinię na temat tej książki. Ta powieść naprawdę wciąga i trzyma w napięciu aż do ostatniej strony. Nick Cooper z powodzeniem mógłby zająć stanowisko Jamesa  Bonda – jestem przekonana, że świetnie by się sprawdził jako jego następca.

Skoro już nawiązałam do Bonda, to jeżeli jesteście fanami tej postaci, a także klimatu, jaki jest obecny w filmach z jego udziałem, to jak najszybciej powinniście się zapoznać z losami Nicka Coopera. Jestem przekonana, że przypadną Wam do gustu! „Lepszy świat” to książka z intrygującą fabułą, ciekawym rozwojem wydarzeń, doskonałym tempem akcji, świetnym klimatem i bardzo dobre wykreowanymi bohaterami. Czy można chcieć czegoś więcej? Czytając tę powieść nie patrzy się na upływ czasu, tylko z ogromnym zaangażowaniem śledzi się losy Coopera, stając się albo jego wiernym towarzyszem albo biernym obserwatorem – w obu rolach w równym stopniu można się poczuć pochłoniętym przez lekturę. Autor naprawdę doskonale radzi sobie z budowaniem napięcia i ustaleniem odpowiedniego tempa akcji – a nie da się ukryć, że w powieściach sensacyjnych są to prawdopodobnie najistotniejsze elementy, które wymagają odpowiedniego dopracowania.

Marcus Sakey doskonale radzi sobie również z knuciem intryg i wprowadzaniem tajemnic do swoich historii. Z pewnością nie można mu odmówić pomysłowości, a także kunsztu pisarskiego. W bardzo wyrazisty sposób przelewa swoje wizje na papier i dba nawet o najmniejsze szczegóły, dzięki czemu książka sprawia wrażenie dopracowanej i konkretnej. A właściwie nie sprawia wrażenia – ona po prostu taka jest. „Lepszy świat” to doskonała kontynuacja, która utrzymuje poziom pierwszej części, a być może nawet go nieco przewyższa. Mam nadzieję, że rozważania na temat ekranizacji się spełnią, bowiem jest to naprawdę doskonały materiał na porywający film – oczywiście nie sądzę, aby przebił książki z tej serii, bowiem są one naprawdę jednymi z lepszych powieści sensacyjnych, jakie miałam okazję czytać, ale chętnie zobaczyłabym tę historię na dużym ekranie. 

„Lepszy świat”, jak i „Niebezpieczny dar” to książki, z którymi naprawdę warto się zapoznać. Jestem przekonana, że trzeci tom mnie nie zawiedzie. Marcus Sakey świetnie sobie radzi z przedstawieniem swoich oryginalnych pomysłów, a co więcej, potrafi w bardzo umiejętny sposób wpleść do tej historii inne wątki i elementy, które dodają jej oryginalności i charakteru. Jeżeli szukacie dobrej powieści z tego gatunku, to myślę, że są to pozycje obowiązkowe do przeczytania. Naprawdę warto się z nimi zapoznać, bowiem nie patrzy się przy nich na upływ czasu – czyta się jednym tchem, z ogromnym zaangażowaniem, pobudzonym umysłem i rozbudzoną wyobraźnią. 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję:

www.rebis.com.pl


W SKRÓCIE:

"Lepszy świat" to doskonała kontynuacja "Niebezpiecznego daru", która trzyma w napięciu aż do ostatniej strony. Marcus Sakey w znakomity sposób przelewa swoje intrygujące pomysły na papier, łączy ze sobą wiele ciekawych elementów, a to sprawia, że otrzymujemy porywającą lekturę, od której ciężko się oderwać.

DLA KOGO?

Dla fanów dobrej sensacji i Jamesa Bonda!

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...