"Wieczni wygnańcy" - C. L. Smith


Podobno każdy z Nas ma przy sobie Anioła Stróża. Jego zadaniem jest pilnowanie nas, naprowadzanie na dobrą drogę i wspieranie. Jednak nikt go nigdy nie widział, prawda? To dlatego, że ponoć nie mogą się nam ujawnić. W sumie dziwna sprawa, skoro mają nam pomagać, to nie prościej by było gdyby siadły z nami przy herbacie i powiedziały „słuchaj, to powinieneś zrobić inaczej”? Widocznie nie… chociaż nie mam pojęcia dlaczego.

Zachariasz jest Aniołem Stróżem Mirandy. Problem polega na tym, że ją kocha, a nie powinien. Dodatkowo łamie najważniejszą zasadę – ukazuje jej się. Jednakże nie udaje mu się ochronić swojej podopiecznej, Mirandę atakuje wampir, a ona sama trafia do mrocznego świata jako wampirza księżniczka. Zachariasz został skazany na życie na ziemi, jednak ma do wykonania nową misję – pozbycie się władcy ciemności. Dodatkowo nadal chce ochronić Mirandę, której nie przestał kochać…

Sama nie wiem od czego zacząć… może od tego, że ta książka jest po prostu beznadziejna? W ogóle nie rozumiem motywu jej powstania, nie rozumiem pomysłu na fabułę, niczego nie rozumiem. I w ogóle co to ma być, że występuje tu Drakula? Bram Stoker to się chyba w grobie przewraca przez coś takiego. Nie wiem czy autorka chciała stworzyć współczesną wersję tej historii, jeśli tak, to za nic w świecie jej to nie wyszło. 

Dobra, ale teraz po kolei. Już od pierwszych stron mamy mnóstwo akcji, wszystko dzieje się bardzo szybko, za szybko. Nie mamy nawet chwili na to żeby się zaznajomić z tematem. Teoretycznie lubię, gdy już od pierwszych stron coś się dzieje, ale nie przesadzajmy. W ogóle sam pomysł jest oklepany. To też mi zazwyczaj nie przeszkadza, ale w tym przypadku jest on zrobiony po prostu bardzo schematycznie i stereotypowo. Nic od siebie autorka tutaj nie dodała. Nie mamy także pojęcia skąd się wzięły tutaj wampiry, anioły itd. W ogóle nie poznajemy niczyjej historii, one po prostu są i tyle. Po co się wysilać, żeby napisać o nich coś więcej, nie?

Bohaterowie są w ogóle tak niewyraźni, że ciężko mi cokolwiek o nich napisać. Nie umiem wymienić nawet jednej cechy charakteru kogoś z dwójki głównych bohaterów, może dlatego, że byli oni płytcy i bezpłciowi. Poza tym niesamowicie zafascynował mnie fakt, że Miranda tuż po przemianie zachowywała się tak jakby nic się nie stało. „Oh jestem wampirem? No trudno, będzie fajnie” – dokładnie coś w ten deseń. To jest jakieś nieporozumienie po prostu. Aaa i ponoć miała tu być jakaś potężna, wieczna miłość, tak? No to chyba z tym też mamy problem, bo ja jej nie zauważyłam.

Zero emocji, zero szczegółów, wszystko jest niedopracowane. Tak na dobrą sprawę można przeczytać początek, środek i koniec, bo wyjdzie na to samo, jakbyśmy czytali całość. I tak nie wiadomo kto, gdzie, z kim, po co i dlaczego. Sama sobie się dziwię, że dobrnęłam do końca tej książki. Było to chyba spowodowane jedynie tym, że po prostu pewne elementy tylko przebiegałam oczami, nawet się na nich nie skupiając. Ja nawet nie wiem czy można twierdzić, że ta książka ma potencjał.

Nie polecam nikomu, bo to jest katorga po prostu. No chyba, że macie kiepski dzień to poświęćcie godzinę, przekartkujcie ją i wyżyjcie się pisząc negatywną opinię. Ależ mnie to oczyściło. Ale żeby nie było, że ja po prostu swoją frustrację wyładowuję na tej książce. Ona po prostu jest żałosna i beznadziejna i nie chciejcie się o tym przekonywać na własnej skórze. Amen.



_________________________________________________________________________
Ależ ja się ostatnio obkupiłam, jeny oO I nie kupiłam w tym wszystkim ani jednej książki. Dziwnie mi z tym... trzeba nadrobić :D Ale jakie ładne badziki kupiłam w empiku :D A weszłam tylko po Świat wiedzy :D No ale jak je zobaczyłam to nie mogłam się powstrzymać... wzięłam tylko 3, ale chyba wrócę po więcej :)

Komentarze

  1. Co do książki, to chyba - jak radzisz - sobie odpuszczę.;p Kupiłam sobie te przypinki i kilko innych na przykład Xsiażniczka.;p

    OdpowiedzUsuń
  2. a pomyśleć, że miałam ją w planach...
    teraz jeszcze raz przemyślę ten krok..

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę mam w planach.;D Przypinki genialne! ;D Drogie takie cuda?:>

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawie.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę czytałam i szczerze mówiąc mam do niej mieszane uczucia. A przypinki są genialne! Właśnie niedługo wybieram się do empika i muszę się w nie zaopatrzyć. :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy mnie nie ciągnęło do tej książki, jakoś po przeczytaniu opisu z tyłu się do niej zniechęciłam i teraz wiem już, że dobrze zrobiłam nie czytając jej;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam chyba tylko 20 stron i dałam sobie z nią spokój.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ouu a miałam w planach, no cóż najwyższy czas je zmienić :D

    P.S. po Twoim majlu śmiałam się jak głupia :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mama jak to przeczytała też :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wampiry, anioły, władcy ciemności, księżniczki... o matko, iście aŁtoreczkowy mix ^^ Że też wmieszali do tego Drakulę... Tego typu "dzieła" omijam szerokim łukiem, a każda kolejna opinia tylko mnie w tym utwierdza. No nic, kontynuuje omijanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmmm, szkoda, bo mam ją u siebie na półce. A te przypinki uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Początek recenzji mnie zaciekawił i streszczenie, no ale gdy dobrnęłam do końca to zapał do książki opadł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak można bezcześcić Draculę ja się pytam?! No nic, nie zaciekawił mnie opis, a twoja negatywna opinia tylko przechyliła szalę. Nie mam zamiaru tracić na książkę czasu. A przypinki są naprawdę świetne (nie wiem czy pisałam to już na fb, jeśli tak to się powtórzę - skleroza, przywilej starego człowieka ;p). Będę musiała wyruszyć do empiku po kilka, zwłaszcza, że są śmiesznie tanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pamiętam, że czytałam i nie powaliła mnie na kolana, jednak nie pamiętam, czy rzeczywiście było aż tak źle...Możliwe

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka zdecydowanie nie dla mnie.
    A plakietkę sobie kupiłam (a raczej 3). Oraz dziękuję za informacje na Paranormal Books. Nie miałam ostatnio w planach wizyty w Empiku. Dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że letura beznadziejna. Rzadko mi się zdarza, że książka tak mnie rozczarowała, więc wpółczuję zmarnowanego czasu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po przeczytaniu Twojej recenzji aż przypomniały mi się (brr!) "Bale maturalne z piekła". ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam i sądząc po twojej opinii - nie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo...a ja miałam ją w planach...spasuję lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uch, a kysz książko, a kysz! Wiem po co nie sięgać ;]
    A co do Świata Wiedzy: fajna gazetka, tylko szkoda że cena podskoczyła :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też chcę takie!

    A po tę książkę zdecydowanie nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka do dupy, zgadzam się ;]

    OdpowiedzUsuń
  23. Po twojej recenzji sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Uch ! Czytałam tę książkę :/
    Nie podobała mi się
    W-O-G-Ó-L-E !!
    Jest okropna, ale to tylko moje zdanie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...