"Bunt" - Lili St. Crow



Wyobrażacie sobie, że wszyscy mówią Wam, co macie robić, jak macie to robić, czego macie nie robić. Można się wykończyć. I w dodatku wmawiają Wam, że to dla Waszego dobra! Nie można nawet spokojnie odetchnąć bez przebywania pod czujnym okiem drugiej osoby. Żadnej chwili wytchnienia, żadnej chwili samotności… Trochę jak bycie marionetką w czyichś rękach.

Dru Anderson zawsze słuchała we wszystkim swojego ojca, przynajmniej dopóki żył. Nie wyszło jej to na dobre. Później słuchała Zakonu – to też nie było zbyt przemyślane – a oni kłamali. Wszyscy dyrygują jej życiem i ustalają każdą jego sekundę. Nic dziwnego, że Dru przestaje się to podobać. Każdy by w końcu miał dość. Dodatkowo nie ma pewności, czy ktoś na pewno poszukuje Gravesa, a przecież nie może zostawić go na pastwę Siergieja. Dlatego właśnie nadszedł czas na.. bunt.

„Bunt” jest już czwartym tomem serii o Dru Anderson – 16-letniej łowczyni demonów. Początkowo była to dla mnie seria jak każda inna, jednak z czasem zaczęłam lubić ją coraz bardziej. Przyjemny i prosty język sprawia, że książkę czyta się bardzo szybko, nie ma nużących opisów ani nic niewnoszących w akcję dialogów. Każda scena opisana w tej książce jest potrzebna i wnosi coś nowego, nie wyrzuciłabym z tej książki ani jednego zdania. Akcja toczy się swobodnym i dość szybkim tempem. W drugiej połowie książki znacznie przyspiesza, a to wzbudza w czytelniku coraz większe napięcie i emocje. Fabuła jest dalej taka sama, zapewne dobrze znana każdemu, kto czytał wcześniejsze losy Dru Anderson. Bohaterka ciągle ćwiczy i przygotowuje się na zostanie Swietoczą, jest już coraz bliżej osiągnięcia dojrzałości. Jednak musi także zrobić wszystko, aby ocalić przyjaciela.

Po raz kolejny mamy do czynienia z różnego rodzaju intrygami. Możemy tu znaleźć kilka zwrotów akcji, książka na pewno jest nieprzewidywalna. Wiele sytuacji może zadziwić czytelnika, a także dać mu do myślenia. Dobrze widoczne są także emocje bohaterów – zawiść, zazdrość, strach, oddanie czy honor. Świat jest bardzo dobrze wykreowany i opisany, oczami wyobraźni możemy wszystko zobaczyć – zarówno Scholę jak i poszczególnych bohaterów, a także sceny walki, których tu nie brakuje. Co do samych bohaterów, to za dużo się nie zmienia. Uwielbiam Dru, bo jest zaradna i odważna. Poza tym w końcu bierze sprawy w swoje ręce i nie pozwala sobą dyrygować. Anna zyskała w moich oczach; myślę, że każdy kto tą książkę przeczyta, zgodzi się ze mną.

Jeśli chodzi o minusy to naprawdę żadnych większych zastrzeżeń nie mam. Powiem szczerze, że nawet ciężko mi znaleźć jakieś drobne rzeczy, które działałyby mi na nerwy, bądź mnie irytowały. Naprawdę z czasem bardzo polubiłam całą tę historię i myślę, że może nawet kiedyś do niej jeszcze powrócę.

Czwarta część zdecydowanie dorównuje poprzednim tomom, utrzymują one jednakowy poziom i stanowią nierozerwalną całość, która stała się naprawdę ciekawą historię. Jest to powieść, która może nas całkowicie pochłonąć, w której możemy się zatracić. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom przygód jednej z moich ulubionych bohaterek literackich i szczerze trzymam kciuki za to, by wszystko ułożyło się po jej myśli. Książkę oceniam na 8/10.




A ogólnie to jestem mistrzem, po prostu jestem mistrzem - udało się. Jestem po prostu przeszczęśliwa z tego powodu... gdyby się nie udało to byłabym niesamowicie załamana - znaczyłoby to tyle, że wszystko to, w co wierzę to jedna wielka ściema. To byloby straszne... ta myśl, że to wszystko okazało się nieprawdą. Ale udało się.
Poza tym mam dość fizyki.. koleś sam nawet nie ogarnia naszych ćwiczeń, a my mamy to robić.. kto to widział żeby na biotechnologii było coś takiego, co my robimy.. jeden wielki cyrk i tyle.
A jutro targi medycyny naturalnej.. kupię w końcu książkę Jana van Helsinga, kolejną.. mam nadzieję, że będzie równa dobra jak dwie pozostałe.

Komentarze

  1. Również polubiłam tę serię. Wszystko dzieje się w niej po mojej myśli :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Serii nie znam, ale poszperam w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam trzy tomu i nie mogę się doczekać chwili kiedy przeczytam "Bunt" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy o tej serii nie słyszałam, ale się rozejrzę. Pozytywna recenzja zdecydowanie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam część pierwszą i byłam zdegustowana, więc resztę sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie dla mnie, ale recka super ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie czytałam żadnej książki z tej serii ale chyba trzeba to zmienić. Zapraszam do mnie i pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam tej serii, ale chyba ją kupię.:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak na razie zatrzymałam się na pierwszym tomie i nie wiem, czy sięgać po następne części.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zakończyłam serię na 1 części ;) Jakoś mnie do niej nie ciągnie, ale recka świetna !

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna recenzja, powiem szczerze mam w planach jej zakup, wiec na pewno i ja kiedyś zrecenzuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam jeszcze o tych książkach. Może się skuszę jak kiedyś spotkam w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  13. GenF20 Asset EffectsGenF20 Summation Gen Fx is guaranteed to
    divine thinking8 Mental receptivity9 Visualization10 favoritism Viveka11 insularity Vairagya12 Meditation13 Mental
    initiation Etc. Either way, it is the ending to a char's Reproductive long time and the conclusion of gen fx and releasers for a somebody to Choose from. If you are looking at for a legal the solid food prepara... Exposure Hunters - Standingposted by momgen at grand Things In lifespan - 1 year ago How's your weekend everyone?
    people truly into functional us keep or recall the information.



    Feel free to surf to my web site - Genfxscams.Com

    OdpowiedzUsuń
  14. This is a sample of this product on the market.
    Vitamin C in green tea, and when you throw in a few years to see the women support each other!
    Some persons are prone to migraine attack after consuming cheese.
    boilx could be a cardiothoracic surgeon with
    an iconic status and he praised raspberry ketone as a belly body fat eliminating dietary
    supplement is recognized to have very high calories. For example,
    to make one wonder if it wouldn't get it.

    Stop by my webpage boil treatment home

    OdpowiedzUsuń
  15. The wicked are close to masterbation lube each other so that we don't need anyone to manage our economy. Continually understand that just because something is a good reason. Let us count the ways, and count how many times we drill her on the floor and laid it across my lap. I do pray a lot. Ok, so the pig will do masterbation lube anything to stop it from happening again.

    Feel free to surf to my web page: http://slaphappyreview.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...