"Morza szept" - Patricia Schröder


Czasami mam takie chwile, że potrzebuję książki, która całkowicie oderwie mnie od tego świata i po prostu porwie do innego. Książki, która pozwoli mi zapomnieć o tym, co jest tu i teraz i pozwoli mi się zrelaksować, nie pamiętać o realiach otaczającego mnie świata. Myślę, że każdy czytelnik potrzebuje czasami czegoś takiego. I właśnie dzięki twórczości Patricii Schröder miałam ku temu okazję.

Elodie nie może się całkowicie pozbierać po śmierci ojca. Matka postanawia ją wysłać na pewien czas do ciotecznej babki dziewczyny, która mieszka na wyspie Guernsey. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że Elodie panicznie boi się wody i nie potrafi pływać. Perspektywa spędzenia 6 miesięcy tak blisko oceanu napawa ją lękiem, ale ma nadzieję, że nowe otoczenie pozwoli jej zapomnieć o śmierci ukochanej osoby. Całkiem szybko przyzwyczaja się do nowego miejsca - poznaje nowych znajomych, całkiem przystojnego i miłego chłopaka, nie ma problemu ze zorganizowaniem sobie czasu. Jednak to dopiero oszałamiający i tajemniczy Gordian sprawia, że Elodie cieszy się ze swojej wyprawy do Guernsey…

Opis książki „Morza szept” wskazuje na jedno – typowy romans paranormalny dla młodzieży, jakich wiele na dzisiejszym rynku. Ten gatunek ma sporo fanów i cieszy się powodzeniem, a ja nie ukrywam – lubię takie historie. Jest tylko jeden warunek – powieść taka nie powinna być schematyczna i stereotypowa. Wiem, że ciężko czasami stworzyć coś naprawdę oryginalnego, skoro „wszystko już było”. Jednakże wprowadzenie kilku dodatkowych wątków i napisanie historii dobrym językiem sprawiają, że zyskuje ona w moich oczach. Tak właśnie było w tym przypadku.

Ucieszyło mnie, że akcja rozgrywa się w umiarkowanym tempie, a bohaterka nie spotyka od razu na swojej drodze cudownego amanta, o którym by myślała non-stop. Pojawia się on dopiero w odpowiednim momencie, a wcześniej poznajemy samą Elodie, jej przeżycia oraz jej nowe otoczenie. Pierwszoosobowa narracja sprawia, że bardzo łatwo jest nam się z nią zżyć, wszystko widzimy jej oczami i sami musimy poznać tajemnice Guernsey. Tak sobie wszystko ładnie i pięknie wyglądało – spędzanie czasu z nowymi przyjaciółmi, randka z nowo poznanym chłopakiem, a tu nagle… morderstwo! Tego się zupełnie nie spodziewałam. I właśnie w tym momencie zaczynamy poznawać mroczne legendy i tajemnice dotyczące wybrzeża.

Elodie jest całkiem sympatyczną dziewczyną, którą nawet polubiłam. Nie irytowała mnie, jak to bywa w przypadku niektórych bohaterek, a to naprawdę postęp. Może to dlatego, że faktycznie potrafiłam się z nią zżyć i odczuwać jej myśli oraz emocje. Przesympatyczna jest Ruby oraz Ashton. Natomiast tajemniczy i magiczny Gordian… na swój sposób mnie urzekł. Przeurocza istota, o której póki co mało wiadomo, ale mam nadzieję, że wszystko zacznie się wyjaśniać w kolejnych częściach, bowiem nie wszystkie tajemnice zostały rozwiązane. Pytań w mojej głowie jest naprawdę sporo – co łączy Gordiana z popełnionym morderstwem i innymi morskimi istotami? Czy matka Elodie i ciotka Grace są wobec niej całkowicie szczere? Co ukrywa Cyril i Javen Sphinx? Czy sama Elodie trafiła w wir wydarzeń przez czysty przypadek?

Napisana dobrym językiem powieść, który sprawia, że fabuła robi się jeszcze bardziej wciągająca, a książkowy świat staje nam przed oczami. Cieszę się, że Patricia Schröder nie trzymała się całkowicie utartych schematów, nawet sam motyw morskich istot mnie nieco zaskoczył, bo byłam przygotowana na coś tak zwykłego jak syreny, a tu proszę! Otrzymałam trochę więcej. Pragnę poruszyć jeszcze wątek miłosny, bo każdy się domyśla, że jest on tutaj obecny. Stanowi istotną część fabuły i oczywiście wiem, że znajdą się osoby, które będą rozgoryczone zachowaniem głównej bohaterki i niektórymi wypowiedziami, że to wszystko będzie żałosne, infantylne i dziecinne. Jednak czyż nie tak zachowują się zagubione nastolatki, które spotkały na swojej drodze cudownego faceta?

„Morza szept” to przyjemna lektura, która z pewnością potrafi zapewnić czytelnikowi sporą dawkę rozrywki i wciągnąć go do swojego świata. Dobre rozegranie wszystkiego w czasie, przyjaźni bohaterowie, odrobina nieprzewidywalności, a tematyka idealna na wakacje! Myślę, że to bardzo dobre wprowadzenie do trylogii. Zatem zapraszamy na wybrzeże Guernsey i przeżycie przygody wraz z główną bohaterką. A ocena? Myślę, że 7 z lekkim minusikiem na 10 będzie adekwatne.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu:

 

Komentarze

  1. Cieszę się, że tak pozytywnie ją oceniasz. Sama niedługo zacznę ją czytać i trochę się jej bałam, ale teraz czuję że mi się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest piękna! Co do książki, jak będę miała okazję to na pewno przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zastanawiałam się nad nią, jednak nie jestem nadal przekonana. Może kiedy indziej przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznaję - jakoś mnie do tej książki nie ciągnęło dopóki nie przeczytałam Twojej recenzji. :) Dam jej szansę, nie nastawiając się przy tym na nie wiadomo co. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chce poznać tę książkę. Zapowiada się świetnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro tak zachęcasz, to dopiszę do swojej listy, choć muszę przyznać że wcześniej o niej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka w moim stylu, więc na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm, pomimo, że ocena prawie przeciętna, to recenzja całkiem zachęcająca... Ale już chyba wyrastam z takiej literatury:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz jeszcze bardziej jestem ciekawa tej powieści :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wczytuję się w recenzję, gdyż książka czeka na mnie na półeczce :) Spojrzałam pobieżnie i na końcową ocenę :D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam zbyt wielu powieści paranormalnych, ale ta mnie zaciekawiła :) Najbardziej intryguje wątek związany z morderstwem i te tajemnicze wodne istoty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może kiedyś się skuszę, lecz na razie chcę uporać się z tym co mam na półkach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem bardzo ciekawa tej pozycji. I wydaje mi sie, ze sie nie rozczaruje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. okładka jest fantastyczna, ale obawiam się, że historiami tego typu zdążyłam się już przesycić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie widziałam wcześniej tej książki, ale skoro nie jest taka zła, to się za nią rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy wcześniej nie rzuciła mi się w oczy owa książka, ale teraz po twojej

    zachęcającej recenzji będę miała ją na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam w planach tę książkę. Zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziwnym trafem wylądowała na mojej półce. Nie mogę się kłócić z "dziwnym trafem" i Tobą równocześnie, więc przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Po Twojej recenzji nabrałam ochoty na lekturę tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo bym chciała przeczytać. Zazdroszczę, że miałaś już szansę :)

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam taką tematykę! Książkę na pewno przeczytam, bo wygralam ją niedawno w konkursie. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O, czyli mówisz, że tu nie chodzi o syreny? Hm, inna blogerka odradzała pozycję, więc teraz Twoja recenzja miesza mi w głowie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...