"Krwawe szaleństwo" - K. M. Moning + oTAGowani :)


Jakiś czas temu życia MacKayli Lane całkowicie się zmieniło. Obróciło się o 180 stopni. MacKayla poznała nowy świat, dowiedziała się kim jest, kilka razy ledwo uszła z życiem. Jak się okazuję to był dopiero początek.. życie dalej potrafi ją zaskakiwać.

MacKayla wraz ze swoim współtowarzyszem – Barronsem – nadal poszukuje Sinsar Dubh. Oczywiście prawie nikt nie chce do tego dopuścić. Wszyscy pragną wykorzystać Mac do osiągnięcia własnych celów. Dlatego nie ma się co dziwić, że Mac w końcu traci cierpliwość i przestaje być grzeczną dziewczynką. Bierze sprawy w swoje ręce i nie dba o to, co kto o tym pomyśli. Problem polega na tym, że nie zawsze umie sama sobie poradzić, ale na szczęście Barrons za każdym razem ratuje jej życie. Tylko kim tak naprawdę jest Barrons?

To już druga część Kronik Mac O’Connor. Przyznam, że jest to całkiem ciekawa seria, którą z pewnością można polubić i zachęcić innych do jej przeczytania. Akcja toczy się w miarę szybko, czasami nawet wybitnie szybko. Jednak nie ma strachu, nie da się zagubić w tym wszystkim, zawsze wiemy, co się dzieję i dlaczego. Spore opisy wiele nam wyjaśniają, zarówno jeśli chodzi o sytuacje jak i o odczucia czy refleksje Mac. Fabuła to w sumie kontynuacja tej z pierwszej części – Mac dalej poszukuje PM’ów, dalej żyje w Irlandii, dalej walczy o życie. Niby nic wielkiego, jednak autorka opisała to wszystko w bardzo przystępny i przyjemny sposób. Fakt, czasem opisy były według mnie przydługie i przelatywałam je tylko oczami, ale bywa i tak.

Książka potrafi czytelnika wciągnąć, trzeba się pilnować, żeby nie zapomnieć o normalnym świecie, bo powiem szczerze, można się troszkę zatracić w tym książkowym. Czyta się bardzo szybko, momentami rośnie napięcie oraz ciekawość. O tak, ciekawość na pewno. Lubię w książkach to, że nigdy nie wiem do końca kto jest kim. Taka nieprzewidywalność sprawia, że czyta się powieść znacznie lepiej. Bo co to za frajda, gdy od razu możemy wywnioskować o co chodzi, jak się coś skończy, albo kto jest dobry, a kto zły. Po co wtedy w ogóle czytać dalej? No a tutaj mamy znaczną dawkę nieprzewidywalności i to jest mega plus.

Bohaterowie nadal Ci sami, ale zwrócę tutaj uwagę na jedną rzecz – widać znaczne zmiany w zachowaniu Mac. Widać, że główna bohaterka dojrzewa, a wszelkie przygody, które przeżywa w Dublinie kształtują na nowo jej charakter. Przestaje już być słodką blondynką, zamienia się w odważną, pewną siebie kobietę, która nie boi się postawić na swoim i potrafi komuś nieźle przyłożyć jak trzeba. Natomiast Barrons nadal mnie fascynuje. Tak bardzo chciałabym się dowiedzieć kim jest naprawdę, że po prostu coś mnie rozrywa od środka. Jego tajemniczość jest jednym słowem mówiąc niesamowita.

Większych minusów w książce nie zauważyłam, uważam, że ta seria jest naprawdę warta przeczytania, tym bardziej, że czuję iż kolejne części będą jeszcze lepsze i bardziej gorące. Drobne potknięcia i minusy są zaćmione przez większość plusów, jakimi są np. prosty w odbiorze język, ciekawa fabuła, intrygujący bohaterowie czy też zupełnie inne przedstawienie elfów, niż te, które poznałam w innych powieściach. Polecam każdemu, kto ma ochotę przeczytać dobrą książkę.


A teraz pytania:

Od Upadły Anioł:

1.Ulubiony pisarz? Jan van Helsin to na pewno, a tak to chyba Richelle Mead, Meg Cabot i Tolkien.
2. Lektura, której nie byłeś/łaś w stanie przeczytać do końca? W ogóle mało lektur czytałam, ale najciężej było z Robinsonem Cruzoe.
3. Ulubiony bohater literacki? Heathcliff z „Wichrowych wzgórz”
4. Ulubiony bohater filmowy? Ostatnimi czasy Micheletto z „Rodziny Borgiów”
5. Znienawidzona książka? Nie mam chyba takiej, której bym jakoś szczególnie nienawidziła.
6. Czy często korzystasz z zasobów bibliotecznych? O tak, bardzo często.
7. Tytuł ostatnio kupionej powieści? „2012 – wojna o dusze”
8.Ile godzin poświęcasz na czytanie w ciągu dnia? Będzie ok. 2 godzin.
9.Gatunek literacki jaki najbardziej lubisz? Fantasy.
10. Czytasz horrory? Owszem, zdarza mi się.
11. Co sądzisz o biografiach, czy zawierają całą prawdę? Myślę, że w dużej mierze tak, ale pewnie są trochę podkoloryzowane.

Od Ciarolki:

1. Skąd wziął się twój nick? Shetani – z języka Suahili znaczy Diabeł. I tak kiedyś znalazłam na necie i tak się przyjęło. Znajomi skrócili do Sheti.
2. Bloga założyłaś po wielu dniach przemyśleń czy raczej była to spontaniczna decyzja? Bloga to ja założyłam, bo mnie dziewczyny maltretowały. xD
3. Najgrubsza książka jaką przeczytałaś? Kurde, sama nie wiem…
4. Ile średnio książek czytasz w miesiącu?  Zależy od miesiąca, ale 5,6 na pewno.
5. Ulubiony kolor. Czarny.
6. Ile książek kupujesz w miesiącu? To też zależy od miesiąca i funduszy, ale zazwyczaj w każdym miesiącu jakąś kupuję.
7. Ulubiona seria? „Pośredniczka” Meg Cabot.
8. Gdzie byłaś ostatnio na wakacjach? A ja to sobie tak różnie jeżdżę na parę dni gdzieś.
9. Jaki rodzaj kawy i herbaty lubisz najbardziej? Kawy nie pijam, chyba, że cappuccino, a herbata to zielona i czerwona.
10. Ulubiony serial. „Pamiętniki wampirów” i „Rodzina Borigów”
11. Wolisz komputer stacjonarny czy laptopa? Laptopa.



OD MałaEmily:

1.Ulubiony aktor/aktorka, którego możesz oglądać na okrągło? Orlando Bloom.
2. Czy jak byłaś/byłeś dzieckiem to zbierałaś/zbierałeś coś, a może nadal zbierasz? Zbieram kapselki z piwa. Nie wiem po co, tak już mam.
3.Ulubione ciasto? W-Z.
4. Czy miałabyś/miałbyś odwagę skoczyć na bungee?  Tak.
5. Ulubiony cytat z książki. Za dużo ich J
6.Jakiego pisarza podziwiasz najbardziej? Tolkiena, za to, że stworzył taki niesamowity świat.
7. Najgorsza książka, którą przeczytałaś/eś? I dlaczego? Chyba „Enklawa” i „Gwiazda anioła” – zero emocji, po prostu były okropne.
8. Jak zazwyczaj spędzasz wakacje? aktywnie czy raczej obijać się? A i tak i tak :D
9. Moja najbradziej zwariowana przygoda, z której śmieje się do tej pory to... wolę nie mówić ; )
10. Mój ulubiony kolor to... czarny.
11. Z jaką postacią z książki/filmu mogłabyś/mógłbyś się utożsamić? Z Suze z „Pośredniczki” i z Georginą Kincaid z serii o Sukubie.

Od awioli:

1. Czy istnieje książka, której nie doczytałaś do końca? „Pan Tadeusz” – poległam na 12 księdze.
2. Czy istnieje twoja ulubiona filmowa ekranizację polskiej powieści? Polskiej? Chyba nie.
3. Z którym autorem chciałabyś się spotkać osobiście i porozmawiać? Richelle Mead, Meg Cabot, J.R.R. Tolkien, Jan van Helsing.
4. Czy czytasz poezję? Owszem, zdarza mi się.
5. W jakim celu stworzyłaś swojego bloga? W sumie już kiedyś prowadziłam i to lubiłam, więc jak dziewczyny mnie zaczęły namawiać na kolejnego to jakoś założyłam.
6. Jaka jest twoja ulubiona postać literacka i dlaczego? Jak już wspominałam Heathcliff. W sumie ciężko mi było wybrać jedną postać… a czemu on? Nie wiem sama, po prostu zdobył moje serce i koniec.
7. Czy istnieje taka książka, którą czytałaś wiele razy i nadal odkrywasz w niej coś nowego? Szczerze? „Biblia Szatana” – tam za każdym razem można zauważyć coś nowego.
8. Jaki jest twój ulubiony polski pisarz? Nie posiadam.
9. Jakie masz dalsze plany rozwojowe dotyczące bloga? Jakoś tak konkretnie to chyba żadne póki co. Może coś wymyślę po sesji.
10. Czy wiążesz swoją przyszłość zawodową z rynkiem księgarskim? Raczej nie.
11. Czy zamieniłbyś tradycyjne papierowe książki na formę elektroniczną, gdyby były za darmo? Nie, zdecydowanie nie. Jednak zapach nowej książki i w ogóle trzymanie jej w ręce i to jak ładnie stoją na półce.. to ma swój czar i urok.

Od Dusi:


1. Jak zaczęła się twoja przygoda z blogowaniem? Dziewczyny z forum mnie namówiły :)
2. Jakie masz inne zainteresowania oprócz książek?
Biotechnologia, genetyka, zwierzęta, ezoteryka, Starożytny Egipt, parapsychologia.
3. Ulubiony/ulubione gatunki literackie?
Fantasy, fantastyka.
4. Masz jakieś niezapomniane wspomnienie z dzieciństwa? Jakie? 
Krude trochę ich jest, ale żadne nie jest aż na tyle wyrażne i niezapomniane.
5. Wolisz twardą czy miękką okładkę?
Ładniej wygląda twarda, ale chyba wygodniej się czyta z miękką.
6. Ulubiona lektura?
"Mistrz i Małgorzata"
7. Masz jakieś plany na przyszłość?
Zostanie doktorem genetyki, tytuł profesora i nagroda Nobla :D
8. Często oglądasz blogi innych?
Taaak.
9. Lubisz czytać na świeżym powietrzu?
Owszem, bardzo.
10. Jaki jest / był twój przedmiot w szkole, z którym miałaś problemy?
Problemów jako takich z żadnym nie miałam, ale nie lubiłam przedsiębiorczości i WOSu.
11. Czy jesteś szalona czy raczej spokojna?
Myślę, że to zależy od sytuacji, ale bardziej szalona.

Niestety sama chyba nikogo nie zaproszę do zabawy, ponieważ chyba wszyscy już się w to bawili, a i nie mam pomysłu na żadne pytania. Ciężko z czasem, sesja coraz bliżej, więc sporo nauki. Dodatkowo wszelkie możliwe bóle i choroby mnie dorwały. 


Komentarze

  1. widzę, że i Ciebie dopadła zabawa "oTAGowani" :) ciekawe odpowiedzi :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Mroczne szaleństwo i było niezłe, Krwawe też mam w domu już od dawna a jakoś nie potrafię się zabrać.
    Ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie przeczytam pierwszą część serii, a potem następne, jeśli mi się spodoba.

    A co do zabawy, to jest bardzo fajna :) Sama wzięłam w niej udział :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również pluję na WoS ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że Ciebie również dopadł szał oTAGowanych ;)
    A co do książki, to lecę poszukać tomu pierwszego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze tej serii książek, ale planuję to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś naprawdę rozchwytywana.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja lubię tę serię... ah oh eh ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Tej części jeszcze nie czytałam, ale Mroczne szaleństwo bardzo mi się podobało :)
    Nazbierałaś pytanek jak widzę - niewiarygodne, ile można się dowiedzieć o człowieku w tak banalnej grze XD

    OdpowiedzUsuń
  10. *tuli* Głupi ból pleców!
    Uwielbiam tę serię i nie mogę się doczekać części następnych *_* Tak fajnie się ją czyta... I... Barrons! :3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...