"Wegan nerd. Moja roślinna kuchnia" - Alicja Rokicka






Data wydania: 09.11.2016 
ISBN: 978-83-10-12949-9
Wymiary: 189 x 245 mm
Strony: 320
 Cena: 39,90 zł










Alicja Rokicka, autorka książki Wegan nerd została przeszła na dietę roślinną w wieku 14 lat. Wtedy też zaczęła gotować, a więc mamy sporo wspólnego, choć ja wegetarianką zostałam w jeszcze młodszym okresie, miałam lat 12. Kuchni roślinnej trzymam się do tej pory i uważam taką zmianę za jedną z najlepszych w moim życiu. Stale eksperymentuję i próbuję przejść na weganizm, choć nie ukrywam, że bywa to chwilami ciężkie. Jednakże aby sobie nieco pomóc, chętnie sięgam po książki kucharskie przeznaczone dla takiej diety i jest to zazwyczaj wspaniały wybór! Można by powiedzieć, że to nawet coś więcej niż książki kucharskie - to poradniki traktujące o tym, jak odpowiednio komponować dietę roślinną.

Muszę przyznać, że jestem naprawdę miło zaskoczona tą pozycją! Spodziewałam się banalnych potraw, które już nie raz przewinęły mi się w innych książkach bądź w Internecie, ale propozycje Alicji Rokickiej są naprawdę na swój sposób wyjątkowe! Bardzo oryginalne, ciekawe, a mimo wszystko bardzo łatwe w przygotowaniu. Piękne zdjęcia i oprawa graficzna jeszcze bardziej wzmagają pracę kubków smakowych! Bardzo spodobało mi się to, że autorka przedstawia też bezglutenowe wersje kilku dań, chociaż szkoda, że nie wszystkich. Jednakże nie jest to problem dla osoby na diecie bezglutenowej, bowiem na pewno doskonale będzie wiedzieć, jak zastąpić mąkę pszenną.

Choć większość książki stanowią oczywiście przepisy – a wierzcie mi, są naprawdę łatwe i przyjemne w wykonaniu, zawierają także spis wszystkich potrzebnych składników – to znajdziemy kilka przerywników dotyczących weganizmu. Autorka przytacza krótko swoją historię skupiając się na diecie roślinnej, tłumaczy dlaczego weganizm jest istotny w naszym społeczeństwie, prezentuje spis warzyw i owoców sezonowych, którego znajomość jest bardzo istotna w takim sposobie odżywiania. Są to przyjemne i odpowiednie tematycznie wtrącenia, które stanowią lekkie urozmaicenie. 

Nikogo zapewne nie zdziwi fakt, że przepisy zostały pogrupowane w odpowiednie rozdziały: śniadania, zupy, sałatki, dania główne, desery. Ale to tylko takie główne dania, które powinny się znaleźć w jadłospisie. Alicja Rokicka zaprezentowała również kilka pomysłów na wegańskie wypieki, napoje czy nawet święta spędzane w rodzinnym gronie! Chyba koniecznie muszę spróbować zrobić boczniaki a’la śledzie! A jakby komuś jeszcze było mało to znajdzie tutaj rozdział zatytułowany „Z przyjaciółmi”. Tam królują głównie burgery, ale jakże smakowite i pomysłowe!

Wegan nerd to bardzo przyjemna książka kucharska, która z pewnością zostanie ze mną na dłużej. Jestem pewna, że będę często po nią sięgać i próbować tego, co oferuje autorka. Cieszę się, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej takich publikacji oraz produktów roślinnych! Być może coraz więcej osób zacznie zwracać uwagę na dietę roślinną i dostrzeże to, że nie chodzi tylko o modę, ale o coś więcej. O nasze zdrowie, o dobro zwierząt, o środowisko. Weganizm to nie są jakieś chore wymysły, tylko odpowiedzialny sposób odżywiania, który niesie ze sobą wiele korzyści. I niech nikt mi nie wmawia, że weganie nie mają co jeść! Jeżeli ktoś tak uważa, to koniecznie powinien zapoznać się z książką Alicji Rokickiej!

www.taniaksiazka.pl



Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...