"Amulety i talizmany" - Richard Webster

 
 
 
 
Data wydania: 14.04.2018
Tytuł oryginału: Amulets &Talismans for Beginners: How to Choose, Make  & Use Magical Objects
Tłumacz: Maciej Lorenc
ISBN: 978-83-65601-67-4
Wymiary: 135 x 205 mm
Strony: 248
 Cena: 34,90 zł
 
 
 
 
 
 
Na swoim koncie mam już niejedną przeczytaną książkę Richarda Webstera, a teraz trafiła tam kolejna pozycja, równie dobra i rzetelna, co poprzednie. Richard Webster to człowiek z ogromną i bardzo rozległą wiedzą, którą umie przekazać w naprawdę odpowiedni i przystępny sposób. Zajmuje się wieloma tematami, takimi jak magia drzew i krzewów, geomancja, wróżenie z kart, a także nie brakuje mu wiedzy z zakresu amuletów i talizmanów. Te dwa aspekty są znane już z lat starożytnych, gdzie ludzie głęboko wierzyli w to, że dany symbol ma konkretne znaczenie, a jakiś przedmiot może przynieść im szczęście. Jest to znane i widoczne do dzisiaj – no bo kto z Was oparł się kiedyś pokusie zerwania i zabrania ze sobą czterolistnej koniczyny?

Bardzo ucieszył mnie fakt, że autor już na wstępie postanowił wytłumaczyć różnicę pomiędzy amuletem i talizmanem. Te dwa pojęcia często są stosowane wymiennie i zapewne dlatego ludzie nie do końca potrafią korzystać z ich właściwości. Zrozumienie znaczenia tych dwóch słów i różnic pomiędzy amuletem a talizmanem może być w wielu przypadkach kluczem do sukcesu. Niby to taka prozaiczna sprawa, jednak bardzo istotna. Webster postanowił tutaj także dodać jeszcze jeden element, a mianowicie przedmioty przynoszące szczęście. I tak oto każda z tych trzech rzeczy otrzymała swój własny rozdział w tej książce, w którym można znaleźć co nieco historii, autor opisuje najsłynniejsze amulety i talizmany, tłumaczy również, w jaki sposób można je tworzyć, pozyskiwać, oczyszczać i ładować.

Tym, co zawsze najbardziej mnie urzekało w książkach Richarda Webstera, jest połączenie wiedzy z prostotą przekazu. Ten człowiek ma ogromną wiedzę z różnych dziedzin ezoteryki i pisząc książkę musi dokładnie przemyśleć to, ile informacji chce w niej zawrzeć. I nie chodzi tylko o ilość informacji, ale także o ich jakość. Jego książki są tak dobrze wyważone pod tym względem, że sprawdzają się zarówno w przypadku osób początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych w danym temacie. Mnie amulety i talizmany towarzyszą od dziecka, a jednak sięgnęłam po tę pozycję z ogromną przyjemnością.

Dodatkowy rozdział w tej książce skupia się na kamieniach i kryształach szlachetnych – uwielbiam je! Mam w domu całkiem ładną kolekcję i chętnie zagłębiłam się w ten rozdział. Właściwie gdyby ktoś na mnie spojrzał, to zawsze mam przy sobie, a właściwie na sobie, jakiś amulet, talizman i kamień. I choć dobrze wiem, jak się nimi posługiwać i jak się z nimi obchodzić, to i tak czerpałam przyjemność z tej lektury. Jestem przekonana, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Richard Webster w bardzo przyjazny sposób wyjaśnia wszystkie poruszane przez niego aspekty i nie sposób nie zrozumieć, co ma na myśli. Bardzo interesującym rozdziałem jest ten poświęcony kwadratom magicznym – to było coś nowego, o czym wcześniej nie słyszałam. Wydaje mi się, że to ogółem mało rozpropagowany temat, dlatego cieszę się, że Webster o nim wspomniał.

Jeżeli szukacie książki o amuletach i talizmanach, która Was nie przytłoczy, ale da odpowiednią dawkę wiedzy i odpowiednio was pokieruje, to ta pozycja będzie strzałem w dziesiątkę. Jest przejrzysta, świetnie napisana i skonstruowana. Richard Webster wie, w jaki sposób przekazywać informacje, niezależnie od stopnia ich trudności. Potrafi zainteresować, czasami rzuci lekkim żartem czy przytoczy zabawną anegdotkę ze swojego życia. Zdecydowanie warto sięgnąć po jego twórczość. 

Za egzemplarz serdecznie dziękuję:



Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...