"Potęga wybaczania" - Ana Holub





Data wydania:
08.09.2015
Tytuł oryginału: Forgive and Be Free: A Step-by-Step Guide to Release, Healing & Higher Consciousness
Tłumacz: Anna Gąsowska
ISBN: 978-83-62476-12-1
Wymiary: 145 x 205
Strony: 244
 Cena: 34,90 zł
 
 
 
 
 
„Słabi nigdy nie potrafią przebaczyć. Wybaczanie jest cnotą silnych.” – Mahatama Gandhi

Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, co dzieje się z Waszym ciałem, gdy tłumicie w sobie gniew, żal i złość? Myślę, że nie. Tak naprawdę w takich chwilach każdy ma gdzieś, co akurat robią jego komórki. Błąd! Czy wiecie czym są wolne rodniki? Być może obiło Wam się o uszy. Wiecie skąd się biorą? Chociażby ze stresu, a może nawet powinnam napisać, że przede wszystkim z niego. To takie małe, wredne, złośliwe chochliki, które sieją spustoszenie w naszym ciele, łącznie z niszczeniem naszego DNA. A przecież DNA to źródło życia!

„Wybacz”. To takie proste, nieskomplikowane słowo. A jednak jaka to trudna i złożona czynność… Nikt nigdy nie powie, że wybaczanie jest rzeczą, którą można zrobić od ręki. Oczywiście jednym przychodzi to łatwiej, innym gorzej, a wiele zależy od tego, co i komu mamy wybaczyć. Ana Holub jest terapeutką wybaczania i sama ma nie lada doświadczenie w tej dziedzinie. Doskonale wie, jak ciężko się z tym uporać, ale wie również, jakie konsekwencje niesie na dłuższą metę tłumienie w sobie gniewu. A czy naprawdę warto psuć swoje zdrowie i samopoczucie? 

Przez wiele lat sama miałam problem z wybaczaniem. Stwierdziłam, że ta osoba na to nie zasługuje i ma zniknąć z mojego życia raz na zawsze. Teraz już tak nie myślę. Z biegiem czasu zaczęłam pojmować to zupełnie inaczej i wybaczyłam. I wiecie co? Od tamtej pory jest mi znacznie lżej. „Kamień z serca” – doskonale znane powiedzenie, które idealnie tutaj pasuje. Owszem, przez wiele lat odczuwałam negatywne skutki gniewu, który stale gdzieś tam mi towarzyszył. Dlatego jeszcze bardziej cieszy mnie to, że się go pozbyłam. Pamiętajcie, że każdy ma w tym życiu do odrobienia jakąś lekcję – niektóre mogą nas ranić, ale to stanowi również lekcję dla nas – to nauka wybaczania.

Ana Holub w swojej książce przedstawia skuteczną, dziesięciostopniową metodę pozbycia się żalu i gniewu. Czemu mamy do wykonania aż tyle kroków? Bo to nie przychodzi tak od razu. Najpierw trzeba odnaleźć źródło, a potem je poznać. Są to według autorki podstawowe kroki do wybaczenia i wyleczenia się z frustracji. Ma rację, to podstawa, bez której nie ruszymy dalej. Pani Holub uczy nas skutecznych metod radzenia sobie z żalem – czy to poprzez medytację czy spokojne oddychanie. Niby prosta rzecz, a tak naprawdę mało kto się do niej stosuje. 

Wydawałoby się, że jest to taka nic nie wnosząca książka, którą autorka napisała, bo miała takie „widzi mi się”. Też tak początkowo myślałam, bo nie raz miałam już okazję napotkać się na tego typu pozycje z podobnej dziedziny. Dlatego podchodziłam do niej nieco sceptycznie, ale gdy rozpoczęłam lekturę i pojawiło się nawet kilka informacji o epigenetyce, to autorka już mnie miała. Oczywiście był to tylko wstęp, bo najważniejszym elementem tej publikacji jest oczywiście przedstawienie całej metody wybaczania krok po kroku, co autorce wyszło doskonale. Spokojnie, stopniowo i dokładnie opisuje każdy etap, z którym musimy się uporać. Robi to w sposób przystępny i przyjemny dla czytelnika. Przytacza również sporo przykładów, nie tylko ze swojego życia.

„Potęga wybaczania” to książka, która może pomóc wielu ludziom. Początkowo zrozumieć przyczynę gniewu i frustracji, a stopniowo nauczyć ich wybaczania, które jest naprawdę ważnym elementem w naszym życiu. Tłumienie w sobie emocji nie jest niczym dobrym, gromadzenie żalu tym bardziej. To kolejna lekcja, która wynosimy z przeczytania tej książki. Ja poradziłam sobie bez niej, ale zajęło mi to dobrych parę lat, chociaż i tak cieszę się, że dałam sobie z tym radę. Osoby, które mają problem z wybaczaniem, a czują, że powinny przestać się zadręczać powinny jak najszybciej sięgnąć po tę pozycję i potraktować ją jako podręcznik, przewodnik czy po prostu kurs. Dacie radę!

Za egzemplarz serdecznie dziękuję:

www.illuminatio.pl
 

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...