"Bądź fit" - Aleksandra Żelazo

 
 
 
 
 
Data wydania: 22.04.2015
ISBN: 978-83-7642-522-1
Wymiary: 163 x 235
Strony: 288
 Cena: 39,90 zł
 
 
 
 
 
 
 
Zdrowy tryb życia to jedno z moich zainteresowań, a chyba nawet uzależnień. Mam totalnego bzika na tym punkcie i bardzo chętnie zapoznaję się z sesjami treningowymi czy nowymi dietami. Może nie wszystko, co przeczytam stosuję, bowiem zawsze muszę dodać do tego swoje pięć groszy, ale rozwijanie zainteresowań zawsze na plusie! I tak oto w moje łapki trafiła książka Oli Żelazo, „Bądź Fit”.

Przyznam szczerze, że Oli Żelazo do tej pory nie znałam. Nie widziałam żadnych programów z jej udziałem, a okazuje się, że jest jedną z najważniejszych konkurentek Ewy Chodakowskiej. Do mnie Chodakowska nie przemawia jako człowiek, wydaje mi się być zbyt sztuczna i robi wszystko pod publikę, ale wiadomo –kwestia gustu. Jednak to nie o Chodakowskiej dzisiaj mowa, a o Oli Żelazo. Czy jej książka przypadła mi do gustu?

Przyznam szczerze, że biorąc pod uwagę mój naturalny tryb życia, ciężko jest mnie czymkolwiek zaskoczyć. Uważam, że mam sporą wiedzę o zdrowym odżywianiu i byciu fit. Jednak są też osoby, które dopiero pragną  zacząć coś zmieniać, szukają pomocy i motywacji. I tutaj książka Oli Żelazo sprawdzi się na pewno! Jest napisana bardzo przystępnym i łatwym w odbiorze językiem, daje motywacje i zachęca do działania. Autorka nie skupia się tylko na treningu, ale również na zmianie podejścia do życia i sposobu odżywiania. Daje proste wskazówki, przedstawia korzyści płynące z podjęcia konkretnych działań, a także nie pozostaje obojętna na różne typu budowy ciała.

Wiele rzeczy jest przedstawionych od podstaw, znajdziecie tutaj nawet informacje o stroju treningowym. Świetną sprawą jest to, że Ola Żelazo przedstawiła plan zmian zgodnie z porami roku. Czyli otrzymujemy kolejno trening na wiosnę, lato, jesień i zimę. Dobrze wiemy, że nasz organizm jest dostosowany do pór roku i nasze nastawienie czy też stan organizmu zmieniają się razem z nimi. Treningi to nie wszystko, bowiem autorka przedstawia także przykładowe menu – na zimę rozgrzewające, na lato lekkie i orzeźwiające. Z pewnością kilka przepisów wypróbuję!

Książka jest bardzo kolorowa i pozytywna w odbiorze. Zawiera całe mnóstwo zdjęć, które ułatwiają zrozumienie danych ćwiczeń, choć i tak są one bardzo dokładnie opisane. Krok po kroku dowiadujemy się, jak dane ćwiczenie wykonać i na czym powinniśmy się skupić. Należy pamiętać, że dzięki treningom i zmianie diety poprawi się nie tylko nasz wygląd, ale również samopoczucie! Zyskamy więcej energii i chęci do życia. Widać to z resztą po samej autorce, która na każdym zdjęciu jest radosna i uśmiechnięta. Może i to zwyczajny chwyt marketingowy, ale przekonujący!

„Bądź Fit” to naprawdę dobra książka dla wszystkich, którzy szukają motywacji i chcą podjąć jakieś działanie w celu polepszenia swojego samopoczucia i kondycji. Owszem, niektóre ćwiczenia nie są łatwe i obawiam się, że osoba początkująca nie da sobie z nimi rady, ale przecież zawsze trzeba stawiać małe kroczki – próbować nie zaszkodzi, poza tym zawsze można robić wariant łatwiejszy czy wykonywać mniejszą ilość powtórzeń. Jeżeli szukacie książki, która pomoże Wam się zebrać w sobie i zrobić pierwszy krok ku zmianom, to na pewno mogę polecić tę pozycję!

Za egzemplarz serdecznie dziękuję:

http://pascal.pl/
 

Komentarze

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...