"Tak blisko..." - Tammara Webber


O książce Tammary Webber przeczytałam całe mnóstwo pozytywnych opinii, które zdecydowanie zachęciły mnie do zapoznania się z jej twórczością, chociaż nie byłam do końca przekonana, czy przypadnie mi ona do gustu. Nie należę do wielkich fanów romansów, nadal obstawiam przy fantasy, ale czasami, żeby całkowicie nie ogłupieć, trzeba sięgnąć po coś innego. Tym razem padło na „Tak blisko…”.

Jacqueline zrezygnowała ze swoich marzeń z jednego powodu – chciała być blisko swojego chłopaka. Ich związek trwał od trzech lat, więc nic nie wskazywało na to, że nagle – z dnia na dzień – Kennedy ją zostawi. Niby nic wielkiego, w końcu rzadko kiedy pierwszy związek to ten „na zawsze”. Jednak Jacuqeline musi się teraz zmierzyć z brutalną rzeczywistością – dawni znajomi traktują ją jak powietrze, kierunek studiów nie do końca jej odpowiada, a na dodatek kumpel jej byłego zaczyna ją prześladować – i to dosyć intensywnie. Któregoś wieczoru zostaje przez niego zaatakowana i napastowana, ale pojawia się cud-chłopak i wybawia ją z opresji. Jest typem tajemniczego, niegrzecznego chłopca… nic więc dziwnego, że Jacqueline nie może przestać o nim myśleć.

Tak sobie myślę… ta książka chyba faktycznie nie na darmo została bestsellerem. Jak nie przepadam za romansami, bo większość z nich jest po prostu banalna i przewidywalna do szpiku kości, tak w tym przypadku całkowicie zapomniałam o mojej niechęci. Już od pierwszych stron historia mnie wciągnęła, a ja na swój sposób zżyłam się z główną bohaterką. Książka może i jest nieco przewidywalna, ale mimo wszystko czyta się ją bardzo dobrze. Nie jest kolejną opowiastką o zbuntowanych nastolatkach i ich „trudnym uczuciu”, w której brak głębi i emocji. To opowieść z pasją, napisana niby prostym językiem, jednak brak w nim prymitywnych kolokwializmów, które nie raz już sprawiały, że książka traciła w moich oczach.

Skupmy się teraz na bohaterach. Jacqueline jest właściwie zwyczajną dziewczyną, nie ma w niej nic wyjątkowego. Nie myślcie jednak, że brak jej charakteru czy wyrazistości. Jest w niej coś, co przyciąga. Dziewczyna ma wewnętrzną siłę, niewidoczną nie pierwszy rzut oka. Dodatkowo jest poukładana, ma cel w życiu i nie wie, co to znaczy poddać się. Lucas… bezapelacyjnie najlepsze połączenie wszystkich cech, które powinien mieć mężczyzna idealny – inteligentny, z ambicjami, przystojny, z planem na przyszłość, ale przy tym wszystkim ma w sobie tę nutkę arogancji, niebezpieczeństwa i tajemnicy, które dziewczyny uwielbiają! Bezbłędne wyważenie cech do stanu perfekcyjnej równowagi. Nie ma się co dziwić głównej bohaterce, że tak szybko dała się oczarować – każda dziewczyna zachowałaby się tak samo.

Przez cały czas wyczuwalne jest rosnące napięcie między Jacqueline i Lucasem. Jednak ich uczucie rozwija się stopniowo, a nie z dnia na dzień – to zdecydowanie kolejny plus. Jest dużo bardziej dojrzałe niż mogłoby się wydawać. Magia tych iskierek pojawiających się w każdej scenie z udziałem tej dwójki nieźle zawróci w głowie każdej czytelniczce (bo nie ukrywajmy, faceci po takie książki nie sięgają). Nie czytam zbyt często powieści bez dodatków fantasy czy elementów paranormalnych, a to z jednego głównego powodu – to, co ma miejsce w powieściach obyczajowych bez tych ‘bonusów’, mogę mieć równie dobrze we własnym życiu. Książki czytam po to, aby przeżyć coś niesamowitego i niecodziennego. Jednak powieść „Tak blisko…” czytało mi się naprawdę znakomicie – myślę, że dałam się porwać tej historii, a może nawet nie historii co głównej roli męskiej. Chociaż nie ukrywam, że fabuła jest dobrze skonstruowana, akcja ma dobre tempo, a fakty z życia bohaterów urozmaicają ich romans.

To nie jest książka tylko o miłości. Jest w niej coś więcej – toczenie wewnętrznej walki z samym sobą, unikanie przeszłości, która wpływa nadal na teraźniejszość czy też stawienie czoła wszelkim przeciwnościom i zmierzenie się z rzeczywistością, która zazwyczaj nie jest taka kolorowa, jakbyśmy chcieli. Ekspertem nie jestem w tej dziedzinie, ale to chyba jeden z lepszych romansów dla nieco starszej ‘młodzieży’, spośród tych, które czytałam. Polecam wszystkim dziewczynom, a płeć przeciwna mogłaby ją przeczytać tylko z jednego powodu – aby nauczyć się od Lucasa, jak prawidłowo uwieść kobietę ;).

Komentarze

  1. Na pewno po nią sięgnę. <3.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie do końca moje klimaty, bo mimo że jestem młodzieżą, to nie przepadam za młodzieżówkami... ale i tak chętnie przeczytałabym, zapowiada się bardzo dobrze :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chciałabym przeczytać tą książkę, a po twojej recenzji bo prostu muszę i już :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Z jednej strony można by rzec, że to kolejna opowieść o miłości, itp. Ale po opisie książki jak i Twojej recenzji, przypuszczam, że nie jest to kolejna książka o miłości, która po kilku minutach wynudzi, ale zapowiada się na bardzo ciekawą książkę, przy której czytelnik, zarówno ten młody jak i starszy, nie będzie się nudził.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i zakochałam się w tej historii. Bardzo mnie ujęła i co tu dużo mówić, chce jeszcze więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka niesamowicie mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachęciłaś mnie, muszę się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka z dniem dzisiejszym trafiła na moją listę "muszę przeczytać" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. zdecydowanie czuję się przez Ciebie zachęcona. Fajna pozycja - dla mnie taka na odprężenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aha i jeszcze jedno konkurs, którego banerek masz na blogu już się skończył, ale jest nowy co miesięczny, więc zapraszam;)

      Usuń
  10. Jestem bardzo zaciekawiona książką - typowe romanse to raczej nie "mój" gatunek, jednak "Tak blisko..." wygląda na godną uwagi pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Polecam wszystkim dziewczynom, a płeć przeciwna mogłaby ją przeczytać tylko z jednego powodu – aby nauczyć się od Lucasa, jak prawidłowo uwieść kobietę" - tak, tak i jeszcze raz tak! W 100% się zgadzam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle tych pozytywnych recenzji... Na pewno przeczytam, bo intryguje mnie już od dłuugiego czasu. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli to coś więcej to koniecznie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. A dla mnie nie była taka dobra :( Ot, zwykła historyjka o miłości, Jaqueline w sumie cały czas działała mi na nerwy, a Lucas nie był dla mnie nikim czarującym :( Ale cieszę się, że Tobie przypadła do gustu ;) Ile książek, tyle opinii ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem, jakoś tematyka mi nie odpowiada, ale skoro wszyscy tak wychwalają, to może warto się przełamać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zastanawiałam się czy mam ją kupić, czy może jednak nie jest warta przeczytania, ale teraz jestem już pewna, że jest o czymś więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, od dawna mam chrapkę na tę książkę, ale nie mam okazji ani czasu jej przeczytać. :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Już od dawna chcę przeczytać tę książkę. Muszę w końcu ją gdzieś dorwać!

    OdpowiedzUsuń
  19. Już czytałam kilka bardzo pozytywnych recenzji na temat tej ksiażki, wiec mam tym bardziej nadzieje, ze kiedys ją dorwę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Całkiem zgadzam się z Twoim stwierdzeniem, że to więcej niż książka o miłości. Ja osobiście zakochałam się w tej historii! Nawet jeśli nie była to zbyt ambitna lektura to i tak uważam ją za jedną z najlepszych książek przeczytanych w poprzednim roku! Rewelacja po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Intryguje mnie ten Lucas, oj intryguje- już od dawna. ;) Koniecznie muszę kiedyś przeczytać "Tak blisko...". :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Koniecznie muszę się w końcu zapoznać z jej treścią :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Książkę już mam. Dobrze, że tak pozytywnie się zapowiada

    OdpowiedzUsuń
  24. Byłam i nadal jestem zakochana w tej książce! </3

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak sobie myślę... Że kocham tą książkę :) Bardzo spodobała mi się Twoja recenzja :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...