"Legendarne przeboje rocka" - Nathan Brackett

http://www.gjksiazki.pl/ksiazki,1,46,743,legendarne-przeboje-rocka.html

Gdy słyszycie lub czytacie słowa „legenda rock’a” to kto lub co przychodzi Wam na myśl? Każdy pewnie myśli wtedy o czymś innym, ale myślę, że gdyby zebrać wypowiedzi od kilku osób, to wiele skojarzeń by się powtórzyło.
Są takie piosenki, które mają „swoje pięć minut”, ale są też takie, które zostają w naszej pamięci przez wiele lat. Piosenki, które przechodzą z pokolenia na pokolenie. Słuchali ich nasi dziadkowie, rodzice, a teraz słuchamy ich my.

Nathan Brackett stworzył książkę, której tytuł brzmi „Legendarne przeboje rocka”. Zebrał w niej 80 piosenek, które osiągnęły nie tylko „swoje pięć minut”, ale znacznie więcej. O każdym utworze napisał kilka ciekawych informacji. Nie jest to książka, która krok po kroku analizuje tekst piosenki czy pokazuje nuty, dzięki którym ona powstała. Tutaj znaleźć można po prostu ciekawostki i informacje, które z łatwością zapadają w pamięć. Jest to przekrój przez całe 50 lat trwania muzyki rockowej. Pierwszy opisany utwór pochodzi z roku 1954, a ostatni z roku 2005.

Przyznaję, że nie znam wszystkich wykonawców i ich dzieł, które zostały przez pana Breckett’a przedstawione. Jednakże z ogromną przyjemnością poznawałam interesujące fakty o tych utworach, które są mi bliskie. Z resztą nie tylko o nich, bowiem praktycznie w każdym przypadku czytało mi się te krótkie wzmianki bardzo dobrze. Zawsze to jakieś urozmaicenie od powieści, które czytuję na co dzień. 

A oto kilka przykładowych utworów, które tutaj można znaleźć:

The Animals – The House of the Rising Sun
Steppenwolf – Born to Be Wild
Black Sabbath – Paranoid
John Lennon – Imagine
Queen – We Will Rock You
AC/DC – Highway to Hell

Ogromną zaletą tej pozycji jest jej wydanie. Cudowna oprawa graficzna! Wydawnictwo naprawdę się postarało, dzięki czemu powstała piękna księga, w której zawarte są piosenki najlepsze z najlepszych. Na pewno jest ona idealna dla osób, które lubują się w takiej muzyce – akurat zbliżają się święta, a jest to znakomity pomysł na prezent dla kogoś bliskiego. Mnóstwo osób interesuje się muzyką, a to dla rockman’ów czy rockman’ek będzie na pewno gratka!A tutaj proszę kilka zdjęć, które być może zachęcą Was jeszcze bardziej!




Komentarze

  1. Naprawdę piękne wydanie, z chęcią chwyciłabym je w swoje łapki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rock to niekoniecznie moja bajka, ale samo wydanie jest cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. To coś zdecydowanie dla mnie! A jeszcze piękne wydanie strasznie mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem spasuje a to dlatego, że słucham jedynie polskiego rocka i nie znam zatem żadnych zagranicznych utworów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książka, idealnie nada się na prezent a ja nawet wiem, komu by sprawiła przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fakt ta oprawa graficzna jest rewelacyjna!! aż chce się kupić tę pozycję!! pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio ciągle słucham rocka, wiec ta pozycja mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiałam się nad tą książką, lecz raczej na razie się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. jako fanka rocka muszę dołączyć ją do swojego "must have";)

    OdpowiedzUsuń
  10. To coś dla mnie. Rocka uwielbiam, więc muszę dorwać te ksiązkę:))

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę miec *__*
    świetne wydanie, chyba już wiem co chcę na gwiazdkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooooooooooo! To coś dla mnie! Muszę koniecznie przeczytać. *_*
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, tak, tak! Dlaczego nie słyszałam nigdy o tej książce?! Muszę ją mieć! Widzę, że jest przepięknie wydana! Chyba właśnie wymyśliłam sobie prezent na święta ; - ) Dzięki za świetną recenzję i możliwość poznania tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  15. Niby wolę słuchać muzyki niż o niej czytać, ale ta książka prezentuje się naprawdę interesująco!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo chciałabym mieć tę książkę w swojej kolekcji. Bardzo lubię takie albumy o muzyce :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...