"Cienie nocy" - Alex Kava, Erica Spindler, J.T. Ellison


Rzadko sięgam po antologie czy zbiory opowiadań, ponieważ nigdy nie mogę dokładnie wczuć się w historię i zżyć się z bohaterami. Gdy już coś się zaczyna rozkręcać i powoli wzrasta we mnie napięcie to nagle puf! Wszystko się kończy, dziękujemy, miło było, ale się skończyło. Jednakże coś sprawiło, że sięgnęłam po „Cienie nocy”… i nie, to wcale nie było to, że nie wiedziałam, że to będą trzy opowiadania. Powiem więcej! Ja doskonale zdawałam sobie z tego sprawę. Dlaczego więc po nie sięgnęłam, skoro mam niezbyt dobre przeżycia z takimi pozycjami?

Wiele dobrego naczytałam się już o autorce znanej jako Alex Kava. To właśnie jej nazwisko sprawiło, że postanowiłam sięgnąć po tę książkę. W sumie powinnam może po prostu dorwać jakąś jej powieść, żeby w końcu zaznajomić się z jej sposobem pisania i pomysłami, ale stwierdziłam, że zacznę od tego, tym bardziej, że mam okazję poznać dwie inne autorki, o których jeszcze nie słyszałam. Po książki sensacyjne czy też kryminały sięgam coraz częściej, zaczynają mi się wybitnie podobać, ale zauważyłam, że mimo bycia nowicjuszem w tej dziedzinie, już zaczynam się robić wybredna, bowiem nie wszystko mi się tutaj spodobało.

Nie ukrywam, że faktycznie najbardziej przypadł mi do gustu styl pani Kavy, a w drugiej kolejności pani Spindler. Teoretycznie „Cienie nocy” to jedna powieść podzielona na trzy części. Jednakże każda część została napisana przez inną autorkę, więc niezbyt można to odczuć. Język może i jest podobny w każdym przypadku, ale doświadczony czytelnik z pewnością zobaczy subtelne różnice. Poza tym sam fakt, że występują różni bohaterowie (a przede wszystkim różne główne bohaterki) sprawia, że nie do końca odbieramy to jako jedną powieść. Wspólny motyw jest taki, że mamy jednego seryjnego mordercę, który zaczyna grasować w różnych miastach, ale stale zabija w ten sam sposób, a każda z bohaterek pragnie go powstrzymać. Motyw i pomysł całkiem dobre i ciekawe, zdecydowanie w moim guście, jeśli chodzi o literaturę tego gatunku.

Książkę czyta się bardzo szybko, nie jest ona też wielka objętościowo, liczy sobie bowiem jakieś 180 stron. Jest to pewnie kwestia nieco większej czcionki i tego, że w sumie styl każdej z pań jest bardzo przyjemny, poza tym mimo wszystko potrafimy się w jakimś stopniu wciągnąć. A jak wiadomo, gdy człowiek się zaczyta, to nawet nie zauważa, kiedy następuje koniec. Niestety jest tutaj jedna wada, którą ja zawsze widzę w tego typu pozycjach - trzy różne historie, każda z nich zajmuje parędziesiąt stron… w takiej objętości nie da się zawrzeć zbyt wielu opisów, emocji czy też zbudować porządnego napięcia i wzbudzić wystarczającej ciekawości czytelnika.

Mimo wszystko, książka spełniła swoją funkcję. Chciałam zaznajomić się z panią Alex Kavą i mi się to udało. Teraz wiem, że sięgnę po jej książki i mam nadzieję, że się nie zawiodę. Możliwe też, że zapoznam się z twórczością pani Spindler, ale co do pani Ellison to mam mieszane uczucia. Jeśli chodzi o same „Cienie nocy” to czytało mi się je całkiem miło, a czasu na to poświęconego, którego wcale nie było dużo, nie uważam za straconego. Jest to powieść idealna na jeden wieczór, przy której nie trzeba się wybitnie skupiać, a można po prostu na chwilę odpłynąć w kryminalny świat dochodzeń i śledztw.


Za egzemplarz serdecznie dziękuję wydawnictwu:





Tak się cieszyłam, że w końcu wiosna, że w końcu ciepło... a teraz mam dość! Okrutne czasy dla alergikoastmatyków nastały...



Komentarze

  1. Nie jestem pewna, ale chyba ten zbiorek widziałam w biedronce po przecenie. Szkoda, że się na niego nie zdecydowałam. Teraz żałuję. Może nadarzy się jeszcze jakaś dobra okazja?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spindler bardzo Ci polecam, genialna jest, uwielbiam ją! Kavę też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do opowiadań mam stosunek dosyć nieufny - zwykle wywołują we mnie okropny niedosyt i chyba narazie zrezygnuje z przekonania się czy w tym przypadku byłoby tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kava jest fajna, polecam wszystkie powieści z Maggie O'Dell - nie zawiedziesz się. Nawet nie wiedziałem o istnieniu tego zbioru, a chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i książka jest dobra, ale nic ponad to.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za opowiadaniami podobnie jak ty. Ledwo się rozkręci a już się kończy:) Ten zbiór mam w planach właśnie ze względu na autorki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja , ale osobiście wolę powieści niż krótkie formy. które zbyt szybko się kończa

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam twórczość Spindler, Kavę też, więc ze względu na te dwie autorki chętnie zaznajomię się z powyższym zbiorem opowiadań.

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej nie sięgnę, bo nigdy nie ciągnęło mnie do 'krótkich' opowiadań. :> Wolę możliwość lepszego poznania się z bohaterami poprzez pełną powieść, w całości napisaną przez jednego autora. :D

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Co racja, to racja, opowiadania kończą się zbyt szybko - jeśli są dobre. Natomiast pozwolę sobie się nie zgodzić z tym, że objętość sprawia, że jest mniej opisów, emocji itd. Jeśli opowiadanie jest rzeczywiście dobre, to nie ma żadnych tego typu braków. A jeśli są - to opowiadanie nie jest aż tak dobre :) Tak przynajmniej uważam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie czytałem, ale Kava i Spindler w jednej pozycji, to brzmi naprawdę zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam zupełnie inne zdanie, jeśli chodzi o opowiadania, bardzo je lubię. Ale uważam, że to jedna z najtrudniejszych form pisarskich - w niewielu stronach trzeba zawrzeć wiele rzeczy. Dlatego jestem wybredna, jeśli o nie chodzi;) Ta książka mnie zaciekawiła. Chociaż nie jestem pewna, czy spełniłaby moje oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio mam ochotę właśnie na coś takiego. Na książkę na jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakoś nie przekonała mnie ta pozycja. Może kiedyś. :)
    Współczuję Ci, ja w okresie maj-czerwiec kicham jak szalona. Więc wszystko przede mną... Jednakże nie załamuję się, mam nadzieję, że słońce mi to wynagrodzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio dużo się zaczytuję w takich książkach, więc z pewnością sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak samo nie jestem fanka zbiorów opowiadań, wolę konkretne, dłuższe powieści. Kryminały uwielbiam i sądze, że "Cienie nocy" mogłyby mi się spodobać. Alex Kavy sama jeszcze nie czytałam i już od dłuższego czasu się do tego przymierzam, ale bez skutku. Może kiedyś. ;)

    Pozdrawiam,
    Klaudyna

    OdpowiedzUsuń
  17. Zachęciłaś mnie do sięgnięcia po Panią Kavę, bo Spindler od dawna mam w planach. Raczej nie przeczytam tych opowiadań, ale inne książki, z miłą chęcią.

    OdpowiedzUsuń
  18. Trochę nie moja tematyka, ale polecę ją znajomej. A co do alergii... łączę się z Tobą w bólu, astmie i kichaniu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja się opowiadaniami ratuje w dni, kiedy na lekturę powieści nie mam zwyczajnie czasu, a bez czytania nie zasnę. nie lubię męczyć jednej książki ponad tydzień stąd Cienie będę mieć w zanadrzu na grosze dni ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...