"Klątwa Tygrysa" - Houck Colleen



Ponoć każdy z nas ma jakieś zadanie do wykonania na tym świecie. Jedni mają pomagać ludziom, inni opiekować się chorym krewnym, a jeszcze inni mają zupełnie coś innego do wykonania. Większość z tych zadań jest zwyczajna i czasami jest to nasza codzienność, a my nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile nasze działania mogą zmienić.

Kelsey właśnie zaczęły się wakacje. Dziewczyna ma skończyć 18 lat, więc poszukuje wakacyjnej pracy. Dostaje posadę w cyrku i całkiem nieźle jej się tam wiedzie. Zwłaszcza z jednego powodu – Kesley opiekuje się cyrkowym białym tygrysem o pięknych, urzekających oczach. Mimo że jest to niebezpieczny drapieżnik, Kelsey w ogóle się go nie boi. Wręcz przeciwnie, czuje do niego dziwny pociąg. A co ciekawe, okazuje się, że tygrys wcale nie ma zamiaru jej skrzywdzić – raczej pragnie ją chronić za wszelką cenę. Wkrótce okazuje się, że zwyczajna wakacyjna praca sprawiła, że Kelsey została wciągnięta w pradawną klątwę, którą tylko ona może zdjąć. A dodatkowo jej serce popadnie w niesamowite rozterki.

Do tej książki przyciągnęła mnie głównie jedna rzecz, a mianowicie słowo „tygrys”. Uwielbiam wszelkiego rodzaju koty, więc stwierdziłam, że przeczytam, bo czemu nie. Poza tym słowo „klątwa” też mi się zawsze podobało, więc w sumie połączenie całkiem niezłe. Niestety moje oczekiwania nie zostały do końca spełnione, jednakże nie jestem całkowicie zawiedziona. Książka ma po prostu swoje plusy i minusy.

Tak więc zacznę może od plusów. Na pewno jednym z nich jest sam pomysł – było to coś nowego, oryginalnego i niepowtarzalnego. Bardzo dobre i dokładne opisy, które pozwalają przenieść się w świat powieści, który jest naprawdę przepiękny. Widzenie tego wszystkiego, nawet oczami wyobraźni, było czymś cudownym. Autorka bardzo logicznie potrafiła wszystko złożyć w jedną całość. Wszystko było z czymś powiązane, wszystko brało się z czegoś, a nie ot tak, samo z siebie. Kolejnym plusem jest Ren. Po prostu przecudowny facet, który spokojnie mógłby zdobyć moje serce. Czuły, opiekuńczy i kochający, a z drugiej strony stanowczy, trochę arogancki i niebezpieczny. Idealna mieszanka. Podobało mi się także sam motyw klątwy – bardzo dobrze dopracowany. No i język był łatwy w odbiorze, jednak nie był prymitywny.

Co do minusów – miałam wrażenie, że w tej książce wszystko jest za proste, dzieje się za łatwo, nie było żadnych spisków, uwikłań – ot taka przygodowa historia. Po prostu wszystko było chyba zbyt idealne, autorka pewnie chciała dobrze, ale moim zdaniem przedobrzyła. No i niestety minusem jest według mnie główna bohaterka. Ta dziewczyna jest za idealna, za perfekcyjna, za dobrze wychowana. Grzeczna, niewinna dziewczynka, a zdarzało się, że zachowywała się jak niedojrzała dziewucha. Po prostu czasami jej zachowanie było głupie. 

Faktem jest, że bohaterowie byli dobrze przedstawieni. Czasami nawet pojawiały się pewne emocje, a i zdarzało się, że łza zakręciła się w oku. Poza tym bardzo mi się podoba okładka. Ogólnie rzecz biorąc książka nie jest zła, ale ma po prostu pewne wady. Brakowało mi chyba większego napięcia, ale zakończenie sprawiło, że mam ochotę sięgnąć po drugą część.

Polecam na pewno osobom, które lubią książki przygodowe, powinno się im spodobać. W sumie myślę, że inne osoby też mogą po nią sięgnąć i się sami przekonać, jaka ta powieść jest. Może ktoś ma inne gusta niż ja i np. polubi główną bohaterkę, a będą go nużyć opisy? Kto wie. Jakbym ją miała ocenić w skali 1-10 to dałabym 6.


________________________________________________________________________________

A teraz muszę się podzielić moją wizytą w bibliotece :D Nie mam pojęcia kiedy ja to wszystko zdążę przeczytać, bo sesja jeszcze trwa... ale jak się skończy to leci jedna książka dziennie! :D Aaa i komentarz narzeczonego mamy na ten widok: "Zboczona.." xD




Komentarze

  1. Ksiązke mam w planach przeczytać:)
    A co do stosiku to imponujący:D Anielski ogień przeczytałam niedawno, ale chętnie bym podkradła dziewiątego maga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym mieć bibliotekę, która posiadałaby takie tytuły!! niestety... mieszkam na ^^%$&^$%$^ i nie uraczysz :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Klątwę mam i uff, nie jest jednak tak źle ;D toż to kolejna dobra i pozytywna recenzja ;D Stosik cudny! "Odnaleźć swoją drogę" czytaj i czekam na reckę tej książki!;D To znaczy, nie żebym nie czekała na resztę, ale na tą szczególnie ;) Na Jutro sama poluję ^^ Rudowłosą, mam, czytałam i mi się podobała, to samo Anielski Ogień. Dziewiątego maga również zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle już się naczytałam o tej książce, że jakoś odechciało mi się jej czytać:)
    Stosik cudowny:) Najbardziej zazdroszczę dwóch tomów 'Jutra' - od dawna chcę przeczytać tą serię:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czeka grzecznie na półce Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stosik cudowny. A "Klątwę Tygrysa" sobie daruję. Nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Klątwe Tygrysa" już dawno wybiłam sobie z głowy i nie mam w jej w planach.
    Stosu gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna bibloteka, tyle nowości mają *_*

    OdpowiedzUsuń
  9. :) świetny komentarz, bardzo zabawny. A ze stosika porwałabym Jutro, u mnie w bibliotece zbyt wiele chętnych, czekam cierpliwie.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Klątwę tygrysa" przeczytam w najbliższych dniach, dlatego ominęłam Twoją recenzję ;)
    Stos przepiękny - czytałam "Anielski ogień", który jest bardzo przeciętny, ale za to "Odnaleźć swą drogę" jest cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Klątwa Tygrysa czeka u mnie w domu na swoją kolej.
    Jak ja ci zazdroszczę tak dobrze zaopatrzonej biblioteki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Po przeczytaniu wywiadu z autorką, znam genezę powstania tej książki, więc jestem na siebie zła, że "Klątwę tygrysa" oceniałam tak wysoko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chciałabym tę powieść przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaraz po wydaniu "Klątwy tygrysa" ukazało się o niej sporo pozytywnych recenzji. Ale teraz jest tak jakby gorzej. Chyba sama muszę sprawdzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Klątwę tygrysa koniecznie muszę przeczytać, a to wszystko dzięki pozytywnym recenzją, w tym Twoją :)

    Co do stosiku, to masz świetnie wyposażoną bibliotekę xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie ta pozycja była po prostu horrorem xd A stos naprawdę imponujący, życzę miłej lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam "Klątwę tygrysa" już jakiś czas temu. Z plusami i minusami zgadzam się w 1000%. Dodałabym jeszcze wyidealizowanie dwóch bohaterów płci męskiej, a raczej ich stereotypowe przedstawienie.
    Przeczytałam również połowę drugiej części, jednak jej schematyczność i przewidywalność, nie pozwoliły mi jej dokończyć.

    OdpowiedzUsuń
  18. Useful info. Fortunate me I found your web site unintentionally, and
    I am surprised why this coincidence didn't came about in advance! I bookmarked it.
    my web site: prescription glasses for women

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

A book is a dream that you hold in your hands...

A book is a dream that you hold in your hands...

Reading is dreaming with open eyes...

Reading is dreaming with open eyes...